صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / وجود ۱۰۰۰ طرح نیمه‌فعال و غیرفعال کشاورزی در استان تهران

استاندار تهران خبر داد

وجود ۱۰۰۰ طرح نیمه‌فعال و غیرفعال کشاورزی در استان تهران

استاندار تهران از وجود ۱۰۰۰ طرح نیمه‌فعال و غیرفعال کشاورزی در سطح استان تهران خبر داد.

محسنی‌بندپی

به گزارش کسب و کار نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز (یک‌شنبه) در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت و حجم اعتبارات در فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی و توجه به مشکلات بخش خصوصی، شرایط ویژه‌ای حاکم است که تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت عملیاتی و کاربردی‌تر را ضروری می‌سازد.

وی افزود: استان تهران به دلیل وجود زیرساخت‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی، بازار و اقلیم مناسب دارای ویژگی‌های خاصی است که باید در تعریف اقتصاد مقاومتی مواردی همچون تکیه به رشد تعاونی‌ها، حمایت از بنگاه‌های تولیدی، مردمی شدن اقتصاد، توجه به کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان را مدنظر قرار داد؛ چرا که شرایط فعلی زیبنده این استان نیست و باید بازنگری مجددی انجام شود تا ایرادات مرتفع شود.

وی با انتقاد از عدم حضور نمایندگان کمیته امداد و بهزیستی در این جلسه گفت: در بودجه سال جاری برای کمیته امداد ۱۴۰۰ میلیارد تومان و برای بهزیستی ۶۰۰ میلیارد تومان وام با بهره کم در نظر گرفته شده است. در حال حاضر یک هزار طرح نیمه‌فعال و غیرفعال کشاورزی در استان تهران وجود دارد لذا باید فرمانداران تدابیر لازم را اتخاذ کنند و موانع بر سر راه این طرح‌ها را مرتفع کنند.

استاندار تهران تأکید کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی تکلیف سرمایه‌گذاری را باید مشخص کرد اما متأسفانه تاکنون هدف‌گذاری‌ها مناسب نبوده و رشد تعاونی‌ها در کار تیمی بسیار ضعیف بوده است. به همین منظور فرمانداران استان تهران مکلف هستند تا برای تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. بی‌تردید راه برون‌رفت از مشکلات در گرو رونق تولید و اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.