صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی: تعهدی در قبال بدعهدی تیم‌های لیگ نداریم
نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی: تعهدی در قبال بدعهدی تیم‌های لیگ نداریم

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی: تعهدی در قبال بدعهدی تیم‌های لیگ نداریم

در حالی که در همه رشته‌ها فدراسیون و کمیته انضباطی پس از بدقولی تیم‌ها در پرداخت مبلغ قرارداد ورزشکاران وارد عمل می‌شوند، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی می‌گوید فدراسیون کشتی تعهدی در این باره ندارد و هیات‌های استانی در قبال کشتی گیرانشان مسئول هستند.

کشتی بانوان

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: حوزه بانوان خیلی بحث تبلیغاتی ندارد و نگاهم به تیم‌های شرکت کننده این است اگر آمدند، این به دلیل کسب تجربه و ایجاد فرصت برای دختران کشتی گیر بوده است.

او در ادامه بیان کرد: تعهدات تیم ها به هیات‌های استانی برمی‌گردد و راس فدراسیون در کار نیست اما تیم‌ها باید ضوابط لیگ را رعایت کنند. اینکه اسپانسرها از اول تا آخر  تعهداتش را عمل کند معضلی است که برای خودمان هم به وجود آمده است. در فصل اول ۹ تیم داشتیم ومتاسفانه برخی در وسط کار  شانه خالی کردند. البته نگاهم اینگونه است که آنها به دنبال کسب تجربه و ایجاد فرصت برای کشتی‌گیرانشان بودند اما فکر می‌کنم بیشتر مشکلاتشان به اسپانسرها برمی‌گشت و اگر اسپانسرها به صورت جدی کنار آنها بودند مطمئنا در فصل‌های بعد هم شرکت می‌کردند. باید برای آینده به گونه ای برنامه ریزی شود که تضمین حضور باشد یعنی صفر تا صد را شرکت کنند. البته ناگفته نماند اینکه همین دوره از مسابقات با همین تعداد اسپانسر برگزار شد کار خیلی بزرگی بوده و شاید برای برخی از رشته‌هایی که قدمت دارند چنین اتفاقی نیفتاده باشد.

منظمی در پاسخ به این سوال که آیا در دوره‌ها و مسابقات بعدی فدراسیون سیستمی را اجرا می‌کند تا اطمینان حاصل شود که  تیم‌ها توانایی مالی حضور در لیگ و انجام تعداتشان را  دارند؟ بیان کرد: ان‌شاء‌الله. چون اولین دوره وتجربه بوده است بعد از فصل چهارم قطعا تیم کارشناسی و مدیریتی فدراسیون نقاط ضعف و قدرت را بررسی می‌کند و  برای رفع مواردی که بوده برنامه ریزی انجام می‌دهد اما نقاط قوت آن هم زیاد است.

او در ادامه این گفت‌وگو و در پاسخ به این سوال که چرا وقتی می‌دانستید شرایط کشتی کلاسیک بانوان حساس است و مسابقات جهانی را پیش رو دارد استعفا دادید؟ گفت: مواردی در بحث کاری پیش آمده بود که صلاح نمی‌دانم آنها را بگویم اما موجی که برای فدراسیون ایجاد شد نه تنها بخش بانوان که بخش مردان را بیشتر درگیر کرد یعنی در آن زمان خلاء حضور آقای خادم در فدراسیون دیده می‌شد. خوشبختانه آقای حمید بنی تمیم( سرپرست فدراسیون کشتی) به بانوان نگاه حمایتی دارد و  با این هدف برگشتم که بتوانم در مدت زمانی که در خدمت فدراسیون هستم گام‌هایی تعریف شده در این بخش را برداریم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در مورد نگاه بنی تمیم  به کشتی بانوان اظهار کرد: آقای بنی تمیم از بدنه خانواده کشتی است و شروع کارش با خادم بود علاوه بر این جز مدیران جوان است و بیگانه از سیاست‌های خادم هم نیست. در صبحتی که با او داشتم متوجه شدم به بخش بانوان نگاه حمایتی دارد و این را ثابت کرده. او  از روزی که به عنوان سرپرست مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفته و من برگشتم برنامه هایمان در بخش بانوان را انجام دادیم. نمونه آن تربیت ۱۷ داور جدید در کشتی بانوان بود.

او در مورد انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان گفت:  هنوز در این زمینه به نتیجه  نرسیدیم چرا که باید مسابقاتمان برگزار شود و وضعیت کنونی را  بررسی کنیم. علاوه بر این باید چه درمورد مربیان داخلی و چه خارجی مطالعه خوبی داشته باشیم.

منظمی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی کشتی کلاسیک بانوان انتخاب سرمربی داخلی می‌تواند کمک کند؟ اظهار کرد: در مسابقات بین المللی لبنان توانستیم با مربی ایرانی شرکت کنیم  و تجربه متفاوتی را به دست آوردیم از طرفی باید این موارد کارشناسی شود و نمی‌توانیم فردی را که کم تجربه هست  انتخاب کنیم، هرچند مربیانی که الان کار می‌کنند قبلا در رشته های آلیش و گراپلینگ فعال بودند یعنی فضا و شیرازه مربی بودن را دارند ولی اینکه بخواهیم در کشتی کلاسیک به چه صورت برنامه ریزی کنیم نیازمند مطالعه است.  اجازه دهید فعلا  مسابقات قهرمانی کشورمان را برگزار کنیم بعد در این مورد تصمیم می‌گیریم.

او در مورد مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بیان کرد:  در مورد کشتی کلاسیک برنامه‌هایمان را تا حدی پیش بینی کردیم مثلا فصل چهارم و مسابقات قهرمانی کشور کلاسیک را تعیین کردیم  اما سایر برنامه ها  منوط به برنامه‌های اتحادیه جهانی است.  مثلا در رشته کشتی آلیش اگر مسابقات جهانی و بین المللی یا سایر رویدادها وجود داشته باشد بر اساس آن برنامه هایمان تنظیم می‌کنیم.   

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در مورد فصل سوم لیگ کشتی کلاسیک بانوان تصریح کرد: این فصل که با حضور ۶ تیم برگزار شد از سطح کیفی خوبی برخوردار بود و باز هم شور وعلاقه را در بانوان دیدیم. امیدوارم تیم‌های خوب بتوانند بهترین نتیجه را به خود اختصاص دهند. البته همچنان چشم انتظار اسپانسرهایی هستیم که دختران کشتی‌گیرمان را حمایت کنند اگر آنها نباشند تیم‌هایمان با مشکلات زیادی روبه رو خواهند شد.

منظمی در پایان  این گفت‌وگو از بنی تمیم  تشکر کرد و گفت: شاید خیلی از افراد دیگر در موقعیت سرپرستی نخواهند لااقل در بخش بانوان برای فدراسیون هزینه ایجاد کنند اما بنی تمیم دستور داده برنامه‌ها ریز به ریز اجرا شود.  دختران ما قدردان این موضوع هستند و مطمئنم که با پیشرفتی که در کشتی خواهند داشت اعتماد آقای بنی تمیم را به شکل مثبت جواب می‌دهند و ثابت می‌کنند که با او هم گام هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.