صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / عدم تغییر سیاست دانشگاه‌های اسکاتلند پس از “برکزیت”
عدم تغییر سیاست دانشگاه‌های اسکاتلند پس از “برکزیت”

عدم تغییر سیاست دانشگاه‌های اسکاتلند پس از “برکزیت”

مدیران آموزشی و پرورشی اسکاتلند اعلام کرداند که که به رغم شرایط به وجود آمده پس از برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور پذیرای دانشجویان اتحادیه اروپا است.

دانشجو

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، مقامات آموزشی اسکاتلند اخیرا خبری اعلام کرده‌اند مبنی بر اینکه در دانشگاه‌های اسکاتلند به رغم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بر روی دانشجویان اروپایی باز است.

هیئت مدیره‌ای که این تصمیم را اتخاذ کرد، به رهبری “ریچارد لاچهید” وزیر آموزش و پرورش این کشور برگزار شد.

این رؤسا به وضوح اعلام کردند که اسکاتلند همچنان پذیرای دانشجویان اتحادیه اروپا خواهد بود و این افراد می‌توانند در دانشگاه‌های اسکاتلند به تحصیل بپردازند و یا مشغول به کار شوند.

“ریچارد لاچهید” اظهار کرد، تحقیقات و پژوهش در اسکاتلند توسط شهروندان اتحادیه اروپا گسترش زیادی داشته است.

وی ادامه داد، تحقیقات و نوآوری در اسکاتلندد با خطرات زیادی روبرو است ولی با حضور دانشجویان اتحادیه اروپا در کشور ما، این تحقیقات تقویت شده است.

ضمنا دولت اسکاتلند اعلام کرد که دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا که امسال در این کشور آغاز به کار کرده‌اند و یا سال آینده در اسکاتلند مشغول به تحصیل شوند، واجد شرایط تحصیل رایگان در این کشور هستند.

“آلاستر سیم” رئیس دانشگاه‌های اسکاتلند گفت: کیفیت پژوهش و تحقیقات در اسکاتلند به دلیل همکاری با اروپایی‌ها بهبود یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.