صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / ریزش دیواره چاه کارگر ٢٠ساله را ۷ ساعت گرفتار کرد

ریزش دیواره چاه کارگر ٢٠ساله را ۷ ساعت گرفتار کرد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از انجام هفت ساعت عملیات بی‌وقفه برای نجات جان کارگر ٢٠ ساله‌ای که در چاه مدفون شده بود، خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: ساعت ١٢:۴٧ دقیقه ظهر امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن کارگری داخل یک چاه به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و بلافاصله سه ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان ستارخان خیابان پاتریس لومومبا اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به این که محل حادثه یک مجتمع مسکونی بود و در بخشی از این مجتمع یک اتاقک حدودا ١٢متری قرار داشت، گفت: قرار بود در آینده در این اتاق تجهیزات برقی نصب شود؛ به همین خاطر در گوشه‌ای از این اتاق چاهی به عمق هشت متر حفر شده بود. این کارگر ۲۰ ساله تبعه افغان نیز در عمق این چاه مشغول حفاری بوده است که در حین کار به علت سست بودن دیواره‌ها مقدار زیادی خاک تخریب شده و روی این فرد ریخته می‌شود.

وی افزود: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، حدود دو متر خاک روی این فرد را پوشانده بود و با توجه به سست بودن خاک، چندین مرتبه دیگر هم دیواره این چاه دچار ریزش شد اما آتش‌نشانان با احتیاط لازم، سرعت و دقت ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی‌های لازم در دیواره چاه را انجام دادند و همزمان عملیات خاکبرداری آغاز شد.

ملکی در ادامه گفت: بعد از حدود هفت ساعت تلاش بدون وقفه در شرایط بسیار ناامنی که هر لحظه امکان تخریب دوباره دیواره‌های این چاه وجود داشت، آتش‌نشانان موفق شدند این کارگر را به طور معجزه‌آسایی زنده خارج کنند و تحویل عوامل اورژانس بدهند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه خطاب به افرادی که قصد حفر چاه در بناها را دارند، گفت: حتما برای انجام حفاری‌ها افرادی را که در زمینه این کار تخصص دارند، استخدام کنید زیرا یک فرد حرفه‌ای می‌داند که در ابتدا باید مقاومت خاک را بسنجد و پس از انجام ایمن‌سازی‌های لازم عملیات حفاری را شروع کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشف ۲۵۹ میلیون عدد انواع واحد ارز از دلالان

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه داد: در همین راستا نیز از از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.