صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / اقتصاد برجامی نمی‌تواند کشور را شکوفا کند
اقتصاد برجامی نمی‌تواند کشور را شکوفا کند

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران:

اقتصاد برجامی نمی‌تواند کشور را شکوفا کند

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این‌که اقتصاد برجامی نمی‌تواند کشور را شکوفا کند، گفت: مشکلات اقتصادی امروز یکی از ساده‌ترین مشکلاتی است که از گذشته تا کنون در برابر انقلاب قرار داشته است.

نقدی پور

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدرضا نقدی در مراسم گرامیداشت ۹ دی که امروز، نهم دی‌ماه در حرم علی بن مهزیار در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ۹ دی، پیشاپیش فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب را تبریک گفت و اظهار کرد: ملت ایران، ملتی است که به فرمان امامش قیام کرد و چند هزار سال حکومت شاهنشاهی اختناق، استبداد و دیکتاتوری فردی را کنار زد. ملت آزاده ایران هزاران سال برای رهایی از شاهان، قیام‌های پی در پی خود را انجام داد و هیچ گاه به نتیجه نرسیدند و همیشه با کشتار و سرکوب شاهان، انقلاب‌ها و نهضت‌های ایران سرکوب شدند اما مردم امروز ایران، شما افتخار داشتید که این پیروزی بزرگ را به نتیجه برسانید و ملت‌مان را برای همیشه از شر شاهان جنایت پیشه نجات دهید و آزادی، استقلال و مردم سالاری دینی را برای ملت‌تان ارمغان بیاورید.

وی افزود: امام فرمود مردم ایران در عصر حاضر از مردم حجاز در عهد پیامبر و از مردم کوفه در عهد امیرالمومنین بالاتر هستند و این قضاوت درستی در حق ملت بوده است، ملتی که این پیروزی عظیم را ۴۰ سال پاس داشت. انقلاب های دنیا به ۴۰ سالگی نرسیده‌اند چراکه یا در ابتدا سرکوب شدند و یا پس از سال های کوتاهی از پیروزی، به انحراف کشیده شدند. به طور مثال در انقلاب پیامبر، در فاصله ای کوتاه به دست دشمنان تحریف شد و کسانی که ضد اسلام بودند، بر مسند حکومت نشستند و فرزندان پیامبر را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران گفت: شما با صبر، بصریت و استقامت‌تان این انقلاب را به ۴۰ سالگی رساندید. انقلاب ها اغلب تکیه گاهی دارند و به یک طرف تکیه می دهند. انقلاب ما همزمان علیه همه طاغوت‌های عالم به پا خواست و طبیعتا از طرف همه این‌ها مورد حمله قرار گرفت. شما با صبر و استقامت و بصیرت مشکلات را تحمل کردید، شهید دادید و سختی کشیدید و انقلاب خود را پاس داشتید. در شرایطی به ۴۰ سالگی انقلاب می‌رسیم که ملت ما یک سر سوزن از ارزش‌های خود عبور نکرده است.

نقدی ادامه داد: ارزش‌هایی که امام این انقلاب را بر آن بنا نهاد، زنده هستند. رهبر با تمام دقت مراقب است که بدون یک سر مو عقب‌نشینی از مواضع امام، مسیر انقلاب ادامه داده شود. در میان توطئه‌هایی که علیه ملت ما در این سال‌ها شد، توطئه سال ۸۸ یکی از پیچیده‌ترین آن ها بود و باید به ملت بصیر و شجاع ایران تبریک گفت که از این فتنه سربلند بیرون آمد و حماسه ۹ دی را رقم زد.

وی تصریح کرد: در این توطئه، ملتی که در زمان انقلاب قیام کرده بود و در آن مبارزه، افرادی نامدار در کنار آن بودند که در جلو ملت حرکت می‌کردند و مردم همیشه این افراد را در جلوی خود دیده بودند، ناگهان مسیر خود را عوض کردند و مردم دیدند که چند رئیس دولت، رئیس مجلس و مقامات عالی قضایی ناگهان از مسیر ملت زاویه گرفتند و خارج شدند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران افزود: در کنار این، رسانه‌های دنیا نیز راه آن‌ها را تایید کردند. رسانه‌هایی نیز همزمان در انگلیس و آمریکا به زبان فارسی راه‌اندازی شدند و با شایعات، دروغ و تزویر تلاش کردند این راه انحرافی را تایید کرده و مردم را به آن ترغیب کنند.

نقدی گفت: اینکه ملت این راه را تشخیص داد و اعلام کرد که حتی اگر همه بزرگان انقلاب از مسیر جدا شوند، ما به یک نفر اقتدا می‌کنیم و شاخص ما برای تشخیص راه، ولی فقیه است و اینکه ما دنباله رو ولایت هستیم و فریب نمی‌خوریم؛ این پیروزی بزرگی برای ما بود و این مساله ما را امیدوار می‌کند که بتوانیم از فتنه‌ای که در آن قرار داریم نیز عبور کنیم.

وی تصریح کرد: این فتنه دو تیغه از یک قیچی است که می خواهد انقلاب را به چالش بکشد. یک تیغه آن کارشکنی در زندگی مردم و اقتصاد است؛ دشمنان کاری می‌کنند که مردم مایوس شوند، تلاش می‌کنند از اقتصاد مقاومتی جلوگیری کنند تا مردمِ خسته به تنگ بیایند و تصور کنند برای داشتن یک زندگی راحت و سعادتمند، راهی جز تسلیم برابر آمریکا نیست. تیغه دیگر نیز جنگ روانی و رسانه‌ای گسترده‌ای است که دشمن به این وسیله می‌خواهد یک تصویر غلط ارائه دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران تاکید کرد: اما تصویر واقعی این است که انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی با طراوت و قدرت در حال پیشروی است. انقلاب در ۴۰ سالگی خود مانند یک جوان ۱۸ ساله در حال پیشروی است. ببینید در یکی دو سال گذشته چه پیروزی‌هایی کسب کردیم و چه شکست‌هایی به آمریکایی‌ها تحمیل کردیم. انقلاب اسلامی و موج بیداری آن، عراقی را که ۷۰ درصد خاک آن به اشغال تکفیری‌ها و تروریست‌های آمریکایی و همچنین سوریه‌ای را که ۹۰ درصد آن به تصرف تروریست‌ها در آمده بود، پاک سازی کرد. از ایجاد یک اسرائیل دوم در کردستان عراق جلوگیری کرد. در توطئه رژیم آل‌سعود، نخست وزیر لبنان را برای ۱۴ روز گروگان گرفته بودند، این توطئه نیز شکست خورد و حزب الله لبنان در این توطئه پیروز بیرون آمد و پیروزتر از گذشته، حمایت بخش اعظم لبنان را جذب کرد.

نقدی گفت: آمریکایی‌ها برای اغتشاش در ایران پول‌های زیادی را از آل‌سعود به میدان آوردند. مخالفان را در یک قرارگاه گرد آوردند تا شرایط ایران را در دی ماه سال گذشته به هم بزنند. آنقدر به کار خود اطمینان داشتند که رییس جمهور آمریکا در روز اول اغتشاشات گفت این اغتشاشات باید ادامه پیدا کند و ما از آن حمایت می‌کنیم. دیدیم که این توطئه نیز شکست خورد و مردم به میدان آمدند و از انقلاب دفاع کردند.

وی افزود: بعد از این شکست، آمریکایی‌ها تلاش کردند ناتو عربی را تشکیل دهند و یک ائتلاف ضد ایرانی درست کنند. ناتو عربی ظرف یک ماه به جایی رسید که نزدیک بود بین عربستان و قطر جنگ رخ دهد، قطر تحریم شد و قطری که قرار بود وارد جنگ با ایران شود، از ایران تقاضای کمک کرد و مردم ایران به آن آب و غذا رساندند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران گفت: در یکی دو سال گذشته توطئه‌هایی که علیه انقلاب در منطقه برپا کردند، یکی پس از دیگری شکست خورد، این واقعیت میدان است اما آن‌ها می خواهند به گونه‌ای به شما نشان دهند که شما یک ملت شکست خورده هستید و آن ها پیروز هستند. در طول ۴۰ سال آمریکا هر روز قدم هایی به عقب برداشته و شکست خورده است. آن ها می خواهند یک تصویر دیگر نشان دهند. این دو تیغه قیچی تلاش می کند مسیر انقلاب را به چالش بکشاند. ملتی که ۹ دی را آفرید، قطعا از پس این توطئه نیز برمی آید. آن‌هایی که می‌گویند مردم ایران راهی جز تسلیم در برابر آمریکا ندارند، بدانند که ملت ایران می‌داند که مشکل اقتصادی که امروز در مقابل ما است، ساده‌ترین مشکلی است که در مقابل انقلاب بوده است.

نقدی ادامه داد: چراکه در تمام مشکلاتی که در ۴۰ سال گذشته پشت سر گذاشتیم، دستان دشمن ما کاملا پر و دستان ملت ما خالی بود و ما با دست خالی به جنگ این دشمنان رفتیم و آن‌ها را شکست دادیم اما در عرصه اقتصاد، دستان ما پر و دستان دشمن خالی است. در دوران انقلاب تمام حمایت ها طرف شاه بود؛ ارتش، رسانه، ساواک و حمایت های کشورهای دنیا همه با شاه بود اما ملت ما پیروز شدند. بعد از جنگ، سازمان‌های جاسوسی هر یک، یک شاخه تروریستی تشکیل دادند. در جریان ترورها، ۱۷ هزار نفر از مردم ایران ترور شدند. روزهایی بود که در تهران ۱۲۰ نفر ترور می‌شدند و به شهادت می‌رسیدند. در آن زمان ما دستگاه اطلاعاتی نداشتیم. یک واحد اطلاعاتی در سپاه ایجاد شده بود که همه دانشجو بودند. با همت ملت، شما با دستان خالی بر همه سازمان‌های جاسوسی غلبه کردید.

وی افزود: بعد از آن جنگ شد و در آن دوران نیز امکانات زیادی در اختیار عراق قرار گرفت. شما در آن دوران با دستان خالی در برابر همه ابرقدرت‌ها ایستادید و سربلند بیرون آمدید. وقتی آمریکایی‌ها با ناوهای خود وارد منطقه شدند و اعلام کردند که ما نمی خواهیم اجازه دهیم ایران یک قطره از نفت خود را خارج کند. رزمندگان ما با قایق‌های ماهیگیری به جنگ این ناوها رفتند. با این قایق‌ها در مقابل ناوی که اندازه یک شهر است، جنگیدند و آن‌قدر موفق بوند که ارتش آمریکا تا آخر نیز نتوانست این کار را انجام دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران خاطرنشان‌کرد: بعد از جنگ نیز تمام نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و تاسیسات مهم کشور بمبماران شده بودند. چندین شهر ما با خاک یکسان شده بودند. وقتی کشوری وارد جنگ می‌شود، پس از اتمام جنگ همه کشورهای دنیا از آن کشور حمایت می کنند برای آن اعتبارات مالی اختصاص می‌دهند تا از این شرایط خارج شود اما در همان شرایط بعد از جنگ همه دنیا ما را تحریم کرد. ملت ایران، همان کسانی که در جنگ آن قهرمانی‌ها را کرده بودند، کشورشان را با دست خالی ساختند.

نقدی تصریح کرد: برای داشتن یک اقتصاد پیشرو و برتر اولین نیاز، انرژی است. نفت و گاز و انرژی در کشور ما وجود دارد. یک اقتصاد نیاز به مواد اولیه دارد. خداوند تمام این مواد اولیه ازجمله مواد معدنی، فلزهایی مانند مس، آهن، تیتانیوم، منیزیوم و… مورد نیاز را زیر پای ملت ایران قرار داده است. همچنین یک اقتصاد به نیروی کار نیاز دارد و آیا ما نیروی کار نداریم؟

وی ادامه داد: یک اقتصاد نیاز به علم دارد. آیا ما علم نداریم؟ موفقیت‌های ما در ساخت ماهواره و موشک، در سلول‌های بنیادی، ساخت پدافند هوایی و… همه از دانشگاه‌های ما است. اگر امروز ۵۰ درصد قطعات، ابزار استخراج نفت و مواد اولیه آن از خارج وارد می‌شود ما می‌توانیم تمام این ۵۰ درصد را خودمان تولید کنیم. چیز دیگری که اقتصاد نیاز دارد، سرمایه است. آیا ما سرمایه نداریم؟ ۱۷۰۰ تریلیون تومان سرمایه در دست مردم است. باتوجه به این‌که این سرمایه درست مدیریت نمی‌شود، وارد چرخه دلالی می‌شود. در نتیجه وقتی این سرمایه به سمت ارز می‌رود، ارز گران می‌شود و وقتی به سمت خودرو می رود، خودرو نیز گران می شود و سپس به جای این‌که این سرمایه وارد چرخه تولید شود، وارد چرخه دلالی می‌شود و این مشلات را برای کشور ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران افزود: تمام مولفه‌های اقتصاد در دست خود ما است. ما برای داشتن یک اقتصاد شکوفا و پیشرو به هیچ جای دنیا نیاز نداریم. همه چیز در دست خود ما است. به همه مشکلاتی که در طول انقلاب داشتیم، غلبه کردیم زیرا آن‌جا از فرمول انقلابی استفاده کردیم، توکلمان به خدا بود، چشم به بیگانه نداشتیم، خودمان و جوان خودمان را باور کردیم. اعتماد به نفس داشتیم. این‌جا در این حوزه می‌خواهیم با راه‌حل غیرانقلابی و با مذاکره مشکل را حل کنیم. ۱۰ سال است که رهبری می گوید من به این مذاکرات خوشبین نیستم.

نقدی تاکید کرد: تنها روزی می‌توانیم تمام مشکلات را از پیش‌رو برداریم و از این راه برنده خارج شویم و اقتصاد را سامان دهیم که به راه انقلاب برگردیم. به خود باوری و قطع امید از بیگانه و قطع امید از مذاکره با بیگانه برسیم. وقتی به مسیر انقلابی‌گری خودمان برگردیم که به جای چشم داشتن به مذاکره به ظرفیت‌های خود اعتماد داشته باشیم. یقین داشته باشید جهشی رخ می‌دهد که پیشرفت‌های اعجاب انگیزی که در طول ۴۰ سال انقلاب دیده‌ایم در برابرش هیچ باشد.

وی تصریح کرد: فتنه امروز می‌خواهد ما را از مسیر انقلاب خارج کرده و به مسیر سازش بازگردند تا در برابر آمریکا تسلیم شویم. در هیچ کتاب اقتصادی نوشته نشده که مسیر سیاسی و دیپلماتیک می‌تواند اقتصاد ملتی را شکوفا کند. استفاده از ظرفیت‌های داخلی است که این کار را انجام می‌دهد. از دولت و مجلس باید چنین انتظاری داشته باشیم. اقتصاد برجامی نمی‌تواند معیشت مردم را حل کند. اقتصاد برجامی نیز نمی‌تواند کشور را شکوفا کند. هرچه از مذاکره و… تجربه کرده‌ایم دیگر بس است. باید به مسیر انقلاب برگردیم، راه فقط همین است. کشور را باید با این بصیرت اداره کرد. شما ثابت کردید که مرد راه هستید. با همتی که شما دارید به دشمنان می‌توانید درس بدهید و کشور را به الگویی تبدیل کنید که بدرخشد و همه را به خود خیره کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.