صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / استخراج طلا از دل تجهیزات فرسوده/ وزنه برداران در حسرت تحقق وعده‌ها
استخراج طلا از دل تجهیزات فرسوده/ وزنه برداران در حسرت تحقق وعده‌ها

استخراج طلا از دل تجهیزات فرسوده/ وزنه برداران در حسرت تحقق وعده‌ها

ستاره های وزنه برداری ایران در حالی باید آماده پشت سر گذاشن مسیر رسیدن به المپیک باشند که همچنان همان تجهیزات قدیمی و فرسوده انتظار آنها را می کشد.

تمرین تیم ملی وزنه برداری

به گزارش کسب و کار نیوز، اردوی تیم ملی وزنه برداری با نفرات اصلی از ۲۸ دی آغاز می شود و ملی‌پوشانی که داعیه رفتن به المپیک دارند، باید استارت کار را برای پر کردن شش مسابقه گزینشی المپیک بزنند. آنها قطعا روزهای سختی را پیش رو دارند چراکه ایران تنها دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ دارد از این رو دو نفری که ۱۰۰درصد شانس مدال دارند، اعزام خواهند شد و وزنه برداران باید با تمام وجود کار کنند و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

اما در همین ابتدای کار مسئله ای که ذهن ها را درگیر می کند بحث تجهیزات است که به نظر می رسد از آوردن تجهیزات جدید خبری نیست. نکته جالب در این میان وعده هایی است که خبری از عملی شدنشان به گوش نمی رسد.

قبل از بازی های آسیایی مسئولان ورزش ایران در بازدیدی که از اردوی تیم ملی داشتند متوجه وضعیت تجهیزات وزنه برداران ایران شدند. در آن بازدیدکه  8 مرداد سال جاری انجام شد، بهداد سلیمی به نمایندگی از وزنه‌برداران از مسئولان ورزش ایران درخواست کرد فکری به حال تجهیزات وزنه برداری کنند چون با این تجهیزات قدیمی و فرسوده هر لحظه امکان مصدوم شدن وزنه برداران وجود دارد.

همان موقع وزیر ورزش در جمع خبرنگاران قول داد که بلافاصله بعد از بازی های آسیایی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به فدراسیون کمک می کنند تا تجهیزات جدیدی وارد شود تا مشکلی برای ورزشکاران به وجود نیاید.

 بازی های آسیایی جاکارتا شهریور ماه به پایان رسید اما تا الان خبری از تجهیزات جدید نیست و ستاره های وزنه برداری ایران در مسیر آماده شدن برای رفتن به المپیک ۲۰۲۰ مجبور هستند با همان تجهیزات فرسوده و قدیمی سر کنند.

این در شرایطی است که جدا از کشورهای صاحب نام، حتی کشورهایی که آرزوی داشتن حداقل یکی از ستاره های ما را دارند، از سالنهای مدرن تر و تجهیزات جدیدتری نسبت به ما برخوردار هستند. در واقع ایران که جزو قدرتهای وزنه برداری جهان محسوب می شود  و حتی مسئولان ورزش را وادار کرده برای مدال آوری در المپیک روی آن حساب ویژه ای کنند، ورزشکارانش در حسرت تجهیزات با کیفیت هستند.

به هر حال انتظارات باید دوطرفه باشد و اگر مسئولان از وزنه برداری مدال می خواهند، حداقل تجهیزات بهتری را برایشان فراهم کنند چراکه اگر در این مسیر یکی از ستاره های ما براثر تجهیزات فرسوده آسیب ببیند و المپیک یا هر رویداد مهم دیگر در وزنه برداری را ازدست بدهد، هیچ چیزی نمی تواند  آرزوهای برباد رفته او را جبران کند  و دردش را التیام بخشد. هر چند وضعیت تجهیزات وزنه برداری در اکثر استانها هم به مراتب بدتر از تیم ملی است اما حداقل این انتظار وجود دارد، وضعیت تجهیزات تیم ملی که ویترین وزنه برداری محسوب می شود را بهبود ببخشند و سپس فکر اساسی برای استانها کنند.

* نمونه ای وضعیت تجهیزات وزنه برداری که تیم ملی ایران با آنها تمرین می‌کند و همچنین چند نمونه از وسایل سایر کشورها را در تصاویر زیر می‌بینید:

سالن تمرین در ترکمنستان

صفحه های مورد استفاده در آمریکا

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.