صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / ‌به دنبال صادرات هوایی محصولات زراعی به روسیه هستیم
‌به دنبال صادرات هوایی محصولات زراعی به روسیه هستیم

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان:

‌به دنبال صادرات هوایی محصولات زراعی به روسیه هستیم

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: به‌طور حتم جاسک در آینده به هاب منطقه تبدیل می‌شود که واگذاری اراضی زیر سد جگین در حال واگذاری است تا در آینده کشاورزی در این منطقه رونق گرفته و پرواز باری برای صادرات زراعی و کشاورزی به روسیه و کشورهای دیگر از جاسک صورت خواهد گرفت.

جلسه

محمدامین  صباغی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر کارهایی که انجام‌شده برای فعالیت اقتصادی استان هرمزگان به‌واسطه همسایگی با کشور عمان و روابط قوی سیاسی و فرهنگی بین هرمزگان و کشور عمان سبب شده تا این کشور ظرفیت مناسبی برای صادرات فعالین اقتصادی‌مان باشند.

وی با بیان اینکه بندر صحم نزدیک‌ترین بندر کشور عمان به استان هرمزگان است، اظهار کرد: این بندر تا شهرستان جاسک فاصله ۵ ساعته دارد و از این بندر برای افزایش ظرفیت تبادل اقتصادی استان هرمزگان و کشور عمان استفاده می‌شود.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اینکه هم لنج های باری و هم لندینگ کرافت نیز بین جاسک و عمان در حال رفت‌وآمد باری هستند، بیان کرد: هزینه‌های حمل‌ونقل در این بندر نسبت به سایر بنادر کشور پایین است و آینده خوبی می‌توان برای تجارت بین ایران و عمان متصور بود.

وی در خصوص ترانزیت هوایی بین استان هرمزگان و کشور عمان، اضافه کرد: باید از ظرفیت هوایی استفاده بیشتری ببریم که در حال حاضر این خط هوایی از کیش به مسقط صورت می‌گیرد و در حال رایزنی با کشور عمان هستیم و موافقت‌های خط هوایی قشم ایر را گرفتیم تا در آینده‌ای نزدیک پرواز هوایی مسقط به بندرعباس و بالعکس راه‌اندازی شود.

صباغی زاده با بیان اینکه به‌زودی و در آینده‌ای نزدیک پرواز هوایی بین کشور قطر و شهر بندرعباس برقرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این موضوع برای فعالین اقتصادی استان هرمزگان و کشور بسیار مناسب خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دنبال برقراری هرچه زودتر خط دریایی بندر جاسک به مسقط هستیم، اضافه کرد: بحث صدور ویزا عمان و قطر در فرودگاه نیز امر حضور فعالین اقتصادی کشورمان را در این دو کشور آسان کرده است.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در پایان با اشاره به اینکه در آینده برای فعالین اقتصادی نیز می‌توان وضعیت مناسبی را متصور بود، عنوان کرد: به‌طور حتم جاسک در آینده به هاب منطقه تبدیل می‌شود که واگذاری اراضی زیر سد جگین در حال واگذاری است تا در آینده کشاورزی در این منطقه رونق گرفته و پرواز باری برای صادرات زراعی و کشاورزی به روسیه و کشورهای دیگر از جاسک صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.