صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / هوشمندسازی پایتخت با دست خالی
هوشمندسازی  پایتخت  با  دست خالی

بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند تهران تبدیل می شود

هوشمندسازی پایتخت با دست خالی

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فاوای شهرداری تهران و منطقه 13 پروژه هایی که در برنامه تهران هوشمند به صورت پایلوت در این منطقه اجرا خواهند شد، از جمله تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز «محمد فرجود» ضمن اعلام این خبر اذعان داشت این اتفاق می تواند با استفاده از پروژه‌های زیر ساختی مربوط به هوشمندسازی بوستان جنگلی سرخه حصار از طریق شبکه‌های کامپیوتری انجام شود.
فرجود پروژه‌های ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه‌ای معابر، استقرار کیوسک هوشمند، استقرار ناوگان سوخت‌رسان هوشمند را به‌عنوان پروژه‌های پیشنهادی دبیرخانه تهران هوشمند برای اجرا در این منطقه نام برد :«پیاده سازی طرح‌های پایلوت «تهران هوشمند» با هماهنگی سازمان در منطقه به توسعه خدمات شهر هوشمند، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و خدمت رسانی بهتر به مردم بیانجامد.» «مرتضی رحمان زاده» شهردار منطقه ۱۳ نیز با اشاره به مشخصات جغرافیایی و نقاط قوت و ضعف این منطقه به بهره گیری از ابزارهای IT تاکید داشت و گفت:«می‌توان مشکلات و چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرد تا کیفیت زندگی شهروندان ارتقا یابد. با هدف مأموریت‌های ذاتی شهرداری تهران از قبیل جمع آوری پسماند و تفکیک زباله از مبدأ نیز این منطقه آمادگی دارد به‌عنوان منطقه پایلوت در زمینه‌های مذکور همکاری داشته باشد.»
شهردار این منطقه با اشاره به تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به‌عنوان قطب گردشگری شرق تهران تصریح کرد: «چنانچه مطالعات هوشمندسازی در بوستان جنگلی سرخه حصار صورت بگیرد، می‌تواند در قالب یک مجموعه خدمات هوشمندسازی در اختیار شهروندان قرار بگیرد و به‌عنوان اولین پارک هوشمند در سطح شهر تهران مطرح شود.» رحمان زاده گردشگری، نظارت تصویری و پارکینگ هوشمند، آبیاری هوشمند فضای سبز، تصفیه پساب و بازچرخانی آب سرخه حصار، ایمنی هوشمند در بوستان جنگلی سرخه حصار، ارائه خدمات سلامت هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای، ثبت پلاک هوشمند درختان را از جمله طرح‌هایی در راستای هوشمندســازی این منطـقه عنوان کرد.

باید با دست پر به سمت اجرا حرکت کرد
خسرو احمدی، کارشناس فناوری اطلاعات
اینکه بخواهیم در رابطه با هوشمندسازی تهران و اجرای طرح هایی در قالب پایلوت سخن بگوییم شاید اولین موردی که به ذهن خطور می کند یادآوری هزینه های اجرای تهران هوشمند خواهد بود. برای اینکه بتوانیم در اجرای پروژه های هوشمندسازی گامهای محکمی برداریم باید بودجه اختصاصی برای این قبیل طرح ها اختصاص پیدا کند نه اینکه در اواسط ون البته اواخر سال طرح هایی کلید بخورد که به طور قطع اجرای آن به سال آینده و بودجه اختصاصی نیاز خواهد داشت. اشاره به این موضوع ضرورت دارد که هوشمندسازی مزایای بسیار زیادی دارد و دنیا به این سمت رفته است اما اگر صحبت از این اتفاق است و اجرای آن باید با دست پر به سمت اجرا حرکت کرد. در کشور ما متاسفانه به جای اینکه در ابتدا هزینه های طرح های مورد نظر برآورد و محل تامین آن مشخص شود ابتدا قراردادها و تفاهم نامه ها امضا می شود. ردیف بودجه از الزامات اجرای تهران هوشمند است و ضرورت دارد در ابتدا به فکر تامین هزینه های آن بود. درست است که از لحظه ای که طرح های هوشمندسازی به اجرا درآید، شاهد تاثیرات همه جانبه آن بر زندگی شهروندان و اقتصاد کشور خواهیم بود و هم چنین شهر با توان بالاتری قابل رصد و ارزیابی خواهد بود، اما نباید از مسئله اصلی تامین هزینه ها غافل شد. اینکه طرحی اجرال شود و در اواسط کار به دلیل نبود بودجه بخوابد به مراتب بدتر از هرگز اجرا نکردن آن خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

یک دیدگاه

  1. گزارش کاملی بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.