صفحه اصلی / استان ها / گیلان / نقش روستاییان در جلوگیری از صید بی‌رویه پرندگان مهاجر
نقش روستاییان در جلوگیری از صید بی‌رویه پرندگان مهاجر

نقش روستاییان در جلوگیری از صید بی‌رویه پرندگان مهاجر

رییس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان گفت: روستاییان نقش موثری در حفاظت از پرندگان مهاجر و جلوگیری از صید بی وریه آنها دارند.

پرنده مهاجر

علی امیری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تالاب امیرکلایه یکی از اکوسیستم‌های ارزشمند گیلان برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است، گفت: امسال جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب امیرکلایه همانند سال گذشته است.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲۵ هزار قطعه پرنده مهاجر در این تالاب فرود آمده بود و امسال نیز میزان دقیق جمعیت پرندگان مهاجر در این شهرستان در اواسط اسفندماه انجام خواهد شد.

امیری با اشاره به اینکه روستاییان شهرستانها می‌توانند در حفاظت از پرندگان مهاجر به خصوص پرندگانی که در شالیزارهایشان فرود می‌آیند، بسیار موثر باشند، ادامه داد: امسال شاهد کاهش میزان حضور پرندگان در سالهای اخیر در اراضی کشاورزی بودیم و در این خصوص به کشاورزان در جلوگیری از صید و شکار بی‌رویه تذکر داده شده است.

وی تصریح کرد: از کشاورزان و روستاییان شهرستان درخواست کرده‌ایم، در حفظ این منابع خدادادی برای نسل های آینده کوشا باشند و ضمن همراهی با محیط زیست از روشهای غیرقانونی و غیرمجاز شکار اجتناب کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان گفت: برای آشنایی بیشتر کشاورزان و روستاییان در حفاظت از پرندگان مهاجر کلاسهای آموزشی برگزار کرده ایم و همچنین در کنار این آموزش ها بر نحوه تفکیک زباله برکاهش حجم زباله و تهیه کمپوست از زباله تر تاکید داریم.

وی افزود: اولین پیش فرض در ساماندهی پسماند روستایی کاهش تولید پسماند است و به همین منظور ضرورت دارد، روستائیان از ظروف دائمی به جای ظروف یک بار مصرف استفاده کنند.

امیری با اشاره به اینکه در این کلاسها از روستاییان خواسته شده است، همچنین کیسه‌های پارچه ای را جایگزین کیسه‌های یک بار مصرف پلاستیکی کنند، تصریح کرد: ضروری است، روستاییان زباله‌های خود را به ترتیب تر،پلاستیکی، کاغذی و شیشه‌ای تفکیک کنند.

وی گفت: در مورد زباله های تر بهترین روش ساماندهی تبدیل آن به کمپوست است و روش تهیه کمپوست برای روستاییان این شهرستان توضیح داده شده است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست خاطر نشان کرد: شیوه زندگی شهری اخیرا به زندگی روستاییان وارد شده است و این امر موجب شده که حجم زباله‌های روستاییان بیشتر شده است.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.