صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز نهم دی ماه
خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز نهم دی ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز نهم دی ماه

اصلاح لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، درخواست فراکسیون امید از رئیس مجلس برای بررسی حادثه دانشگاه آزاد در مجلس، توقف بررسی تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده، اعلام وصول طرح تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی، تعیین دستگاه‌های مشمول طرح حمایت از کالای ایرانی و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) ۱۳۹7 مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صحن مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده، بررسی لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح و… به عنوان دستورکار مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

در حاشیه جلسه علنی هم نماینده مردم سراوان در مجلس شواری اسلامی در راهروی پارلمان در واکنش به سوالات خبرنگاران درباره حواشی اخیر مربوط به او با آنها وارد مشاجره شد.

علی لاریجانی در نطق قبل از دستور  با تشریح  ابعاد شکل‌گیری ۹ دی ماه گفت: این روز از آن جهت در تاریخ ایران جای گرفت و به خاطره‌ها ماند که قدرت حضور ملت را در بر دارد، قدرتی که با صلابت چالش ها را از بین برد و شرایط را روشن و تثبیت کرد، قدرتی که به شیطنت‌ها و اغواگری‌های بیگانگان سیلی محکمی زد. رئیس مجلس تاکید کرد: «۹ دی» غبارآلودگی فضای سیاسی و کشمکش‌های داخلی را پایان داد.

علی مطهری هم با تاکید بر این که باید نهم دی را مظهر اتحاد مردم و نه مظهر تفرقه در کشور قرار داد، اظهار کرد: نهم دی روزی بود که مردم ما قطع نظر از خطاهای دو طرف در انتخابات ۸۸ برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به میدان آمدند و از انقلاب خودشان دفاع کردند.

مهرداد لاهوتی با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست فراکسیون مستقلین مجلس اظهار کرد: آقای رحمانی در این نشست گفت که با توجه به سیر نزولی قبلی در زمینه تولید خودرو در حال حاضر تولید خودرو رو به افزایش است.

ناطقین امروز مجلس

کریمی قدوسی: اسناد فتنه ۸۸ را به رئیس مجلس می‌دهم

موسوی لارگانی: صدمه دیدن جمهوری اسلامی از ناحیه بی‌توجهی مدیران به ارزشهاست

محبی نیا: سال آینده را پر حادثه نشان ندهید

کولیوند: بهترین راهبرد امنیت سازی در ایران امنیت مردم محور است

شریف‌پور: چرا عوارض خروج از کشور برای مسافران پرواز هوایی و مسافران زمینی یکسان است؟

***

در ادامه جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح مواد ۴ و ۵ لایحه ادغام شرکت‌ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح موافقت کردند و طرح تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام وصول شد.

همچنین  با تذکر محمد جواد ابطحی با استناد به ماده ۴۰ آیین نامه مبنی بر اینکه کمیسیون ویژه باید برای مسائل مهم و یا استثنایی کشور تشکیل شود، بررسی تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده متوقف شد.

فاطمه سعیدی سخنگوی گفت که در جلسه صبح امروز فراکسیون امید مقرر شد که از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست شود تا مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه موضوع حادثه دانشگاه آزاد را با حضور مسئولان ارشد این دانشگاه بررسی کند. وی افزود: درخواست فراکسیون امید آن است که یک ساعت از وقت مجلس شورای اسلامی به بررسی حادثه دلخراش سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات اختصاص یابد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

کواکبیان: مسئولان اصلی دانشگاه درباره حادثه دانشگاه آزاد به نمایندگان توضیح دهند

انتقاد رحیمی از به نتیجه نرسیدن تحقیق و تفحص‌ها در مجلس

تذکر نماینده ساری درباره انتقال آب خزر به سمنان

سروش: بر قیمت گوشت نظارت جدی شود

هشدار نماینده تنکابن نسبت به آثار طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور

تذکر مطهری به دولت برای انتشار اطلاعات حقوق مدیران

تذکر ولی ملکی در مورد ضرورت تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی برای رتبه‌بندی معلمان

***

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به منظوربررسی موضوع بازگشت ارز صادراتی خبر داد و تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری و در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، موضوع بازگشت ارز صادراتی را در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و غیرکشاورزی بررسی خواهیم کرد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظران در کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه را انتخاب و ابقا کردند و از مجموع ۱۴۷ رای ماخوذه رمضانعلی سبحانی فر را با ۱۱۲ رای و محمد کاظمی را با ۱۰۵ رای به عنوان ناظر در کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه انتخاب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را مورد بررسی قرار دادند و دستگاه‌های مشمول طرح حمایت از کالای ایرانی مشخص کردند.

همچنین مجلس در ادامه بررسی جزییات طرح صددرصد استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به ایجاد سامانه‌ متمرکزی برای درج فهرست توانمندی‌های محصولات داخلی کردند.

تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد بنگاههای اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس قرار گرفت که نمایندگان با ۱۶۵ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۲ رای ممتنع با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیگر مقرر کردند که نحوه مطالبه، وصول، تقسیط، بخشودگی و ترتیبات پرداخت مربوط به جرائم موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان طبق احکام قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.

امروز همچنین تعدادی از داوطلبان علوم پزشکی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد که در پی اشتباه صورت گرفته در پذیرش دانشجویان سال ۹۷ بلاتکلیف هستند، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند و خواستار تعیین تکلیف وضعیت شان شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.