صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آخرین وضعیت “اردوگاه باهنر ” آموزش و پرورش

آخرین وضعیت “اردوگاه باهنر ” آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت قرارداد اجاره به شرط تملیک اردوگاه باهنر را تشریح کرد و گفت که در حال حاضر مشکلی در بازپرداخت سررسید اوراق مربوطه وجود ندارد.

علی الهیارر ترکمن - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: دولت بر اساس یک سری شرایط از قرارداد اجاره به شرط تملیک استفاده کرد و بر اساس مصوبه دولت در سال ۹۵ ارواق صکوکی را به آموزش و پرورش برای پرداخت مطالباتش داد.

وی افزود: حال سازمان برنامه و بودجه موظف است در سررسیدهای اوراق، مبالغ را پرداخت کند تا سند اردوگاه به آموزش پرورش برگردد. همانطور که قبلا هم گفته شد ما اجازه فروش ملک دولتی را نداریم و اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیر هستیم پرداخت‌ها در زمان سررسید اقساط به سازمان بورس که متولی انجام این کار بوده انجام شود و بتوانیم بموقع سند را پس بگیریم گفت: مبلغ این اوراق صکوک ۴۰۰۰ میلیارد تومان بود که بازپرداخت آن به شرکت واسط باید در مقاطع سه ماهه توسط سازمان برنامه و وزارت اقتصاد صورت گیرد و اکنون مشکلی در این روند وجود ندارد.

الهیار درباره هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی نیز اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی یک دستگاه مستقل است و خودش این موضوع را دنبال می‌کند. البته شهرداری‌های کلان‌شهرها بویژه تهران کمک‌های خوبی در این زمینه می‌کنند.

وی افزود: اعتبار سرویس کودکان استثنایی هر ساله در بودجه آموزش و پرورش پیش بینی می‌شود و خانواده‌ها نباید بابت تامین صددرصدی بودجه مربوط نگرانی داشته باشند. سعی می‌کنیم حداقل مشارکت را برای خانواده‌ها در نظر بگیریم. پکیجی وجود دارد و شهرداری تهران معمولا این هزینه را تامین و سرویس را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد و اگر اعتبار بیشتری نیاز باشد سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین می‌کند. در شهرهای دیگر هم همینطور است و هزینه سرویس ایاب و ذهاب را در شهرهای محروم نیز دولت به صورت کامل می‌پردازد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.