صفحه اصلی / اسلایدر / ۵ استراتژی تجارت الکترونیک که برای امسال باید به کار گرفت
۵ استراتژی تجارت الکترونیک که برای امسال باید به کار گرفت

۵ استراتژی تجارت الکترونیک که برای امسال باید به کار گرفت

کسب و کار نیوز- امروزه خرده‌فروش‌های آنلاین فرصت‌های زیادی دارند تا از گرایش‌های فنّاوری استفاده کنند و کسب‌وکار خود را شروع کنند.

کسب و کار نیوز–  چشم‌انداز دنیای دیجیتالی به‌سرعت در حال رشد است و بر هر جنبه‌ای از کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد. با ظهور تجزیه‌وتحلیل داده هاو فناوری‌های نوآورانه ، صنعت تجارت الکترونیک به زمینه‌ای دست پیداکرده است تا بتواند تجربه بهتر مشتری ارائه دهد. بنابراین در حال حاضر خرده‌فروشان فرصت‌های خوبی دارند تا از روندهای تکنولوژیکی جدید برای کسب‌وکار خود استفاده کنند.
استراتژی‌های موفق در تجارت الکترونیک اساساً مبتنی بر خرید مشتری، فروشگاه و روش پاسخگویی به تکنولوژی‌های مورداستفاده در کسب‌وکار هستند. انتظار می‌رود فروش خرده‌فروشان جهانی تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۱ به ۸٫۴ تریلیون دلار برسد.
اما برای اینکه بتوانید در بین خرده‌فروشان، باقی بمانید لازم است از استراتژی‌های زیر استفاده کنید:

۱- محصولات را به‌صورت تعاملی، تصویرسازی کنید

در مقایسه با خرید فیزیکی، خرید آنلاین غیرممکن است و مشتریان باید حدس بزنند. بنابراین در سال ۲۰۱۹، تصویرسازی محصولات یکی از بهترین استراتژی‌ها برای ارائه محصولات به مصرف‌کنندگان خود می‌باشد.
تصویرسازی محصولات به آن‌ها کمک می‌کند تا جزئیات هر محصول را مطالعه کند که به‌نوبه خود آن‌ها را قادر می‌سازد که تصمیمات آگاهانه بگیرید و بدون شک بعدازآن، به شما هم کمک می‌کند از شکایات منفی جلوگیری کنید. به‌عنوان‌مثال افزودن گزینه زوم به سایت‌های مختلف تجارت الکترونیک برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان به‌طور یکسان مفید است. این به مشتریان اجازه می‌دهد جزئیات خاصی را پیدا کنند و درک درستی از محصول بدون لمس آن داشته باشند.
هم‌چنین علاوه بر ویژگی بزرگنمایی، لازم است که از فیلم‌های دموی بیشتری استفاده کنید، فیلم‌هایی که محصولات را در حالت استفاده کردن، نمایش می‌دهند. بر اساس گزارش Invodo، ۵۲ درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کردند که تماشای ویدئو، آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌های خرید آنلاین بیشتر مطمئن می‌سازد.

درواقع این فیلم ها تمام جنبه‌های محصول بالقوه را نشان می‌دهند. مصرف‌کنندگان می‌خواهند ببیند که محصول چگونه کار می‌کند و چگونه به نظر می‌رسد.
یکی دیگر از گزینه‌های قدرتمند این است که از تجربه ۳D برای مصرف‌کنندگان خود استفاده کنید. تجربه ۳D به مشتریان کمک می‌کند ویژگی‌های محصول را بهتر درک کنند. درواقع نه‌تنها درگیری مشتریان را افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند به‌طور رضایت بخشی نرخ تبدیل را افزایش دهد.

۲- هوش مصنوعی


هوش مصنوعی دیگر یک مفهوم بیگانه‌ای نیست، می‌توان از آن برای طیف وسیعی از اهداف استفاده کرد. گرچه گفته می‌شود هوش مصنوعی همه‌جا هست و بر هر جنبه‌ای از زندگی ما تأثیرگذار است. هوش مصنوعی از خانه هوشمند تا یادگیری الکترونیکی، از مراقبت‌های پزشکی تا مسائل مالی توانسته کمک ‌کند. تجارت الکترونیک نیز یکی از حوزه‌های خوب دیگر است که هوش مصنوعی می‌تواند تاثیرقابل توجهی بر آن داشته باشد.
امروزه تصمیم‌گیری کسب‌وکارها معطوف به اطلاعات می باشد و بیشتر معیارهای مرسوم، قابل‌سنجش هستند. به‌عنوان‌مثال نرخ تبدیل، میزان پرش، ترافیک وب‌سایت، نرخ مشارکت و…معیارهای مهمی برای بازاریابان آنلاین هستند. این همان‌جایی است که ابزارهای هوش مصنوعی برای شما مفید است. آن‌ها قادر هستند که اطلاعات را فوری جمع‌آوری کنند و سریع آن‌ها را پردازش کنند و مشتریان بالقوه شما را به برند شما ارتباط دهد. هوش مصنوعی بهره‌وری و شایستگی بیشتری را فراهم می‌کند.

۳- فیلتر پیشرفته محصول

به نظر می‌رسد که مردم به‌سوی آینده حرکت می‌کنند و عجله دارند. در واقع مردم مشغول‌تر هستند. و تمایل دارند که وقت خود را صرفه‌جویی کنند.
عملکرد فیلتر پیشرفته به مشتریان شما اجازه می‌دهد تا هر چیزی را که می‌خواهند به‌سرعت و به‌راحتی پیدا کنند.

در سال ۲۰۱۹، این گزینه یک عنصر ضروری برای فروشگاه آنلاین شماست. متأسفانه ۴۲ درصد از سایت‌های بزرگ تجارت الکترونیک، از فیلتر پیشرفته محصول استفاده نمی‌کنند.
مکانیسم فیلتر پیشرفته، مشتریان را قادر می‌سازد تا از مجموعه‌ای از گزینه‌های متنوع محصول بهره ببرند. در حقیقت مشتریانی که نمی‌دانند دنبال چه چیزی هستند با استفاده از این گزینه، در عرض چند ثانیه محصول موردنظر خود را انتخاب کنند.
اگر شما مغازه پوشاک دارید فیلترهای پیشنهادی به کاربران کمک می‌کند رنگ خاصی، اندازه، سبک و مواد خاصی را از پوشاک انتخابی نشان دهد.

۴-چت بات


چت بات ها، به لحاظ فنی بخشی از هوش مصنوعی هستند که می‌توانند تجربه مشتری را ارتقا دهند. با استفاده از چت بات می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مشکلات آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلفی چون فیس‌بوک یا فروشگاه اینترنتی حل کنید.
چت بات ها اساساً یک برنامه کامپیوتری هستند که مکالمه با یک کاربر انسانی را شبیه‌سازی می‌کنند تا بتوانند برخی خدمات را ارائه دهند.
برخی از چت روم‌ها خیلی پیشرفته هستند و واقعاً سخت است که آن‌ها را از چت با یک انسان واقعی تشخیص داد. علاوه بر تعامل با مشتریان، چت بات های زنده می‌توانند به شما کمک کنند تا مسیر سفارش محصول را درک و مدیریت کنید.

۵- گزینه‌های تحویل بیشتر

 


یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مهم تجارت الکترونیک، تحویل سریع، مطمئن و به‌موقع است. اگر می‌خواهید در سال ۲۰۱۹ در میدان رقابت پیروز بمانید به موضوع حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از گزینه‌های متمایزکننده کلیدی، در بین بسیاری از رقبا توجه کنید.
با رشد سریع در بخش تجارت الکترونیک، خریداران آنلاین دارای خواسته‌ها و نیازهایی هستند که می‌خواهند با سرعت بیشتری به آن‌ها پاسخ دهند، اینجا گزینه حمل‌ونقل مطرح می‌شود. به‌طور مثال آمازون هواپیماهای بدون سرنشین را برای تحویل بسته در کشورهای انگلستان و استرالیا آزمایش می‌کند.
سرعت و بهره‌وری از الزامات تجارت الکترونیک در آینده می‌شود.بنابراین فرصت خوبی به نظر می‌رسد که زنجیره تأمین خود را بهینه کنید.
در خاتمه باید گفت چشم‌انداز تجارت الکترونیک در حال کامل شدن می‌باشد. این بدان معنی است که در سال‌های آینده بزرگ‌تر و بهتر خواهد شد و روند فنّاوری آن را یکپارچه‌تر می‌کند.
به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار در حال رشد، نیاز دارید که تکنولوژی‌های موجود را به‌کارگیرید و روش‌هایی که برای خواسته‌های شما مناسب‌تر است را پیدا کنید. استراتژی‌های فوق ارزش بیشتری را برای کاربران شما فراهم می‌کند و کسب‌وکار شمارا برای سال ۲۰۱۹ و بعدازآن موفق‌تر می‌کند.

 

مترجم: الهام ابوالفضلی

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

یک دیدگاه

  1. سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.