صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / هدایت و مشاوره شغلی باید مبتنی بر نظام کارآفرینی باشد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

هدایت و مشاوره شغلی باید مبتنی بر نظام کارآفرینی باشد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هدایت و مشاوره شغلی باید مبتنی بر نظام کارآفرینی و خود اشتغالی باشد.

محمد سنجری صبح پنج شنبه درنشست روسای کمیته های امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اظهار کرد: هدایت و مشاوره شغلی باید مبتنی بر نظام کارآفرینی باشد و نظام خوداشتغالی و توجه به اشتغال خرد می تواند یک راهکار برای برون رفت از معضلات اشتغال و اجتماعی باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی افزود:اشتغال زمانی برای جامعه هدف جذاب است که خود فرد به صورت ملموس به آن برسد، بنابراین اشتغال باید با سمت و سوی صحیح برنامه ریزی شود و کمیته امداد نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در اشتغال استان دارد و قطعاً این نهاد می‌تواند گامهای موثری بردارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:موضوع اشتغال در کمیته امداد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده تعهد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی استان در ۹ ماهه سال انجام شده است و اشتغالزایی در این استان از هدف گذاری ها پیشی گرفته و تاکنون ۱۰۳ درصد از فرصت های شغلی برنامه ریزی شده محقق شده است.
وی تصریح کرد: نمی توان مدل خاصی در بحث اشتغال در جامعه طراحی و برنامه ریزی کرد چون زمانی که در حوزه اجتماعی وارد می شویم با عوامل تاثیر گذار بسیاری مواجه می شویم، عواملی مانند زیر ساختها، عوامل اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژی، آداب و سنت ها و ظرفیتهای منابع انسانی که هر کدام در برنامه ریزی ها تاثیر گذار است.
سنجری تاکید کرد:اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال، وظیفه هماهنگی و جمع بندی وضعیت اشتغال استان را با همکاری دستگاه های مولد اشتغال در استان برعهده دارد و کمیته امداد نیز یکی از نهاد های مولد اشتغال است که بیشتر در جهت ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی جامعه تحت حمایت فعالیت می کند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: نظارت بر طرح‌های اشتغال برای پایدارسازی یکی از برنامه‌های مهم است و همچنین ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم به مجریان طرح‌های اشتغال نیز در دستور کار قرار دارد.

 

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.