صفحه اصلی / استان ها / گیلان / رودخانه‌های رشت به تهدید تبدیل شده‌اند
رودخانه‌های رشت به تهدید تبدیل شده‌اند

رودخانه‌های رشت به تهدید تبدیل شده‌اند

سرپرست شهرداری رشت گفت: رودخانه‌های رشت به جای فرصت و رونق اقتصادی به یک تهدید تبدیل شده اند.

طغیان رودخانه «تجن» و فرو ریختن دیوار بر اثر باران شدید در ساری

به گزارش کسب و کار نیوز، علی بهارمست آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود را از معضلات رشت عنوان کرد و گفت: تنها شهرداری و آب منطقه‌ای متولی این رودخانه‌ها نیستند و برای حل مشکل آنها نیازمند عزم استانی و حتی ملی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر رودخانه در هر کجای دنیا از وسط شهر بگذرد، سبب رونق اقتصادی منطقه می شود،اضافه کرد: رودخانه‌های رشت به جای فرصت و رونق اقتصادی به یک تهدید تبدیل شده و حتی زمین های اطراف رودخانه‌های رشت نیز به دلیل و آلودگی این رودخانه ها ارزان شده است. 

بهارمست با اشاره به اینکه ورود فاضلاب خانگی و بیمارستانی باعث آلودگی بیش از حد رودخانه‌های رشت شده است، خاطرنشان کرد: می‌توان با تهیه طرح کلی و مشخص شدن وظایف دستگاه‌های متولی در فازهای کوچک و برنامه‌ریزی مشخص نسبت به پاک‌سازی آن‌ها اقدام کرد.

 فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت در ادامه در خصوص وضعیت نا مناسب رودخانه های رشت گفت: حرف های بسیار زیبایی در جمع متخصصین شنیده می‌شود، اما متاسفانه هیچ اقدامی برای حل مشکلات زیست محیطی شهر رشت علی الخصوص در زمینه دو رودخانه و تالاب عینک شکل نگرفته است.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت افزود: در بحث اعتبارات رقم های متفاوتی گفته شده است و باید بدانیم همه این رقم های گفته شده بسیار ناچیز است.

شیرزاد بزرگترین مشکل حل نشدن معضل آلودگی های رودخانه های رشت را فقدان مدیریت یکپارچه شهری دانست و از همه سازمان های ذیربط خواست که باهم بنشینند و در حل معضل همکاری کنند.

وی گفت: از فاجعه در محلات کم برخوردار که بگذریم در داخل محله های مرکزی شهر رشت هم مردم از بوی تعفن و فاضلاب رنج می‌برند و در برخی محلات مردم بیش از بیست سال است که طومار جمع کرده‌اند و به مسئولین ارائه داده‌اند اما مشکل شان لاینحل باقی مانده است.

شیرزاد گفت: به دلیل اینکه بسیاری از امور رفع معضل رودخانه‌ها به سازمان های دیگر مربوط می شود مردم مشکلات را از چشم شورا و شهرداری می‌بینند و باید اقدامات بزرگی انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.