صفحه اصلی / استان ها / قم / ۷۰ درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند
۷۰ درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم:

۷۰ درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در حدود 70 درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند که نشان از تلاش و پویایی بانوان در عرصه سوادآموزی دارد.

سوادآموزی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا ظهر امروز در دیدار با آیت‌ الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه عنوان کرد: امام خمینی(ره) در جهت از بین بردن بی سوادی دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را صادر کردند که دستاوردهای مهمی را به همراه داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم افزود: با شکل‌گیری نهضت سوادآموزی گام‌های مهمی در سوادآموزی آحاد جامعه برداشته شد و در شرایطی که نیمی از مردم کشور از نعمت سواد محروم بودند امروز بخش کثیری از جامعه دارای سواد خواندن و نوشتن شده است.

وی تصریح کرد: در آخرین آمار از وضعیت سواد، ۴۶ درصد باسوادی در سطح کشور و قم نسبت به قبل افزایش داشته است.

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین قاسمی نیا خاطرنشان کرد: طیق خوداظهاری مردم در سرشماری سال ۹۵ تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بی سوادی خود را اعلام کرده اند که باید با برنامه ریزی جامع این تعداد افراد را با سواد کرد.

وی اظهار کرد: برای ریشه‌کن شدن بی‌سوادی عزمی ملی و جدی لازم است و همه خانه ها و مساجد باید به پایگاهی برای ریشه کن شدن بی سوادی تبدیل شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امروز در حدود ۷۰ درصد از سوادآموزان در قم بانوان هستند که نشان از تلاش و پویایی بانوان در عرصه سوادآموزی دارد. بانوان رکن مهمی در تشکیل خانواده و تربیت فرزندان هستند و اگر این جامعه فعال با سواد شود بخش زیادی از مشکلات از میان می‌رود.

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین قاسمی نیا عنوان کرد: از مجموع ۱۰۰۰ ساعت فراگیری سواد در سوادآموزی ۲۳۰ ساعت تعلق به آموزش معارف قرآنی توسط سوادآموز دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با شناسایی افرادی که از طریق سوادآموزی توانسته‌اند مدارج علمی را سپری کنند ۱۲۰ نفر در قم معرفی شده اند که ظرفیت مهمی را در سوادآموزی نشان می دهد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.