صفحه اصلی / سرخط خبرها / چرا کرمانشاه از شهرهای «گران» کشور است؟
چرا کرمانشاه از شهرهای «گران» کشور است؟

چرا کرمانشاه از شهرهای «گران» کشور است؟

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه نرخ بالای بیکاری و روی آوردن مردم به واسطه‌گری را عاملی برای افزایش قیمت کالاها در کرمانشاه و تبدیل شدن آن به یکی از گرانترین شهرهای کشور دانست.

سوپرمارکت

عبدالرضا یاری، با اشاره به آمارهایی که درباره گران بودن کرمانشاه نسبت به شهرهای دیگر کشور منتشر شده، گفت: دلایل مختلفی در این خصوص تاثیر دارد که یکی از مهمترین آن بالا بودن تعداد واسطه‌ها است.

به گزارش کسب  کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه به دلیل نرخ بالای بیکاری و کمبود واحدهای تولیدی افراد بیشتر به سمت مشاغل خدماتی و واسطه‌گری روی می‌آورند، اظهار کرد: تعداد واسطه‌ها یکی از مهمترین دلایلی است که قیمت کالاها و اجناس را بالا می‌برد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه تاکید کرد: اکثر واحدهای صنفی کرمانشاه کالای خود را از یک واحد صنفی بالاتر خریداری می‌کنند و این امر به قیمت تمام شده کالا می‌افزاید.

یاری دلیل دیگر گران بودن شهر کرمانشاه را فرهنگ رایج بین مردم دانست که توجه زیادی به صرفه‌جویی ندارند و معمولا دست و دلبازانه و بدون توجه به درآمد خود خرید می‌کنند.

وی معتقد است، در چنین شرایطی که مصرف و تقاضا زیاد و میزان تولید محدود باشد، با افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم بود.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه از عدم اثربخشی نظارت‌ها نیز به عنوان عامل دیگر یاد کرد و گفت: اگرچه دستگاه‌های نظارتی پای کار هستند، اما نظارت آنها چندان اثربخش نیست.

یاری افزود: صرف تشکیل پرونده و بالا بردن آمارها به وضعیت بازار کمکی نمی‌کند و باید با یک کار علمی مشخص شود که چرا بازرسی‌ها در کرمانشاه اثربخشی زیادی ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.