صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / سطح هوشیاری ۳تن از مصدومان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد پایین است

اعلام آخرین وضعیت درمانی مصدومان حادثه مرگبار اتوبوس دانشگاه آزاد

سطح هوشیاری ۳تن از مصدومان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد پایین است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت درمان مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، گفت: تمام اقدامات درمانی برای این افراد از سوی اساتید انجام شده است.

بیمارستان

دکتر مهدی رضایی، درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، گفت: متاسفانه به دنبال آن حادثه تلخ، ۱۹ نفر از مصدومان به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شدند که از این تعداد، سه نفر در بیمارستان شریعتی و ۱۶ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند و اقدامات درمانی لازم برایشان انجام شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی افزود: سه بیماری که در بیمارستان شریعتی بستری بودند، یک‌نفرشان که پدر یکی از دانشجویان بود، متاسفانه در بدو ورود به اورژانس و علی‌رغم اقدامات احیاء، فوت شد و دو نفر هم بستری شدند که شکستگی‌های ارتوپدی متعددی داشتند. برای این دو نفر اقدامات درمانی لازم برای شکستگی‌هایشان انجام و وضعیت بیماران پایدار شد. در عین حال خانواده‌هایشان تمایل داشتند بیمارشان را به مراکز دیگر و به پزشکان معتمدی که داشتند، منتقل کنند. البته رییس بیمارستان به خانواده‌ها اطمینان داد که ما امکانات کافی برای درمان داریم، اما تمایل داشتند که بیمارشان را به مراکز دیگر منتقل کنند.

رضایی درباره ۱۶ مصدومی که در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند نیز گفت: از این ۱۶ بیمار حدود هفت بیمار همچنان در بیمارستان بستری هستند و ۹ نفرشان هم بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی و پایدار شدن شرایط‌شان مرخص شدند. هفت نفری که باقی مانده‌اند عمدتا دچار شکستگی‌های متعدد و آسیب به سر بودند که برای برخی از آنها اقدامات جراحی هم انجام شده و در حال حاضر شش نفرشان در آی‌سی‌یو و یک نفر هم در بخش ارتوپدی بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در مجموع شرایط مصدومان نسبت به زمان پذیرش‌شان رو به بهبودی است. به هر حال برخی از آنها آسیب‌های جدی به مغز، جمجمه و قفسه سینه‌شان وارد شده است. منتها شرایط‌شان از نظر پزشکی نسبت به روز پذیرش‌شان بهتر است. امیدواریم در مراحل درمانی بعدی‌شان بتوانند سلامت‌شان را به دست آورند.

رضایی همچنین اظهار کرد: از شش نفری که در آی‌سی‌یو بستری هستند، متاسفانه سه نفرشان سطح هوشیاری‌شان پایین است، اما نسبت به روزهای قبل شرایط‌شان بهتر شده و ان‌شاءالله بهبود می‌یابند.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر درمان مصدومان توسط رزیدنت‌ها، گفت: ما از نزدیک در جریان روند درمان مصدومان بوده‌ایم و بر بالین تک‌تک آنها رفته‌ایم. این حادثه برای دانشگاهیان بسیار تلخ بود و همه اساتید ما در رشته‌های مربوطه بر سر بالین این مصدومان حاضر بودند و درمان مستقیما توسط اساتید انجام شده است.

رضایی ادامه داد: البته در مراکز آموزشی روندمان به این صورت است که وقتی اقدامی از سوی اساتید انجام می‌شود، ویزیت‌ها توسط کسانی که در دوره‌های دستیاری تخصصی یا فوق‌تخصصی هستند، انجام می‌شود و آنها ملزم هستند که پیگیر بیمار باشند، اما اقدامات درمانی توسط خود اساتید انجام شده و حتی در ویزیت‌ها نیز اساتید حضور داشتند. حال آماده کردن مقدمات برای جراحی‌ها و… توسط این دستیاران انجام می‌شود. بنابراین مدیریت بیمار توسط اساتید است و با حضور خودشان انجام می‌شود و اینطور نیست که به دستیاران سپرده شده باشند. بنابراین اینکه گفته می‌شود درمان توسط رزیدنت‌ها انجام شده است را کاملا رد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این حادثه برای همه ما تلخ بود. از طرفی از نظر مدیریتی هم دستور داده شده که اقدامات درمانی زیر نظر اساتید انجام شود. در عین حال اطمینان می‌دهیم که از نظر درمانی بهترین اقدامات ممکن را در این مراکز دولتی برای این مصدومان انجام داده و می‌دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.