صفحه اصلی / استان ها / ایلام / هزینه‌ی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء اراضی کشاورزی در استان ایلام

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت

هزینه‌ی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء اراضی کشاورزی در استان ایلام

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار برای احیاء اراضی کشاورزی در استان ایلام هزینه شده است.

سرمایه‌گذاری

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس «علی‌مراد اکبری» در نشست هماهنگی طرح‌های سامانه گرمسیری و احیا در ایلام گفت: دولت تدبیر و امید تأکید ویژه‌ای به بخش کشاورزی در استان ایلام دارد و تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء اراضی کشاورزی در استان هزینه شده است.

وی در این جلسه بر رعایت سرعت، دقت و عدالت در بحث واگذاری اراضی کشاورزی احیاء شده در استان تأکید کرد و گفت: عزم دولت و نظام برای خروج استان ایلام از انزوای جغرافیایی جدی است.

اکبری در این جلسه با اشاره به تشکیل کمیته ی واگذاری در استان خاطر نشان کرد: این کمیته که قبلاً در استان‌های دیگر تشکیل شده و براساس کار کارشناسی و تجربیات کاری به این مدل دست یافته‌ایم با حضور فرمانداران و نمایندگانی از دستگاه‌های امنیتی، قضایی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری تحت‌عنوان کمیته پالایش تشکیل می‌شود و این می‌تواند یک مدل و فرمول واحد در واگذاری‌ها باشد.

وی به آخرین وضعیت طرح‌های سامانه گرمسیری و طرح احیا در استان اشاره کرد و گفت: طرح احیاء اراضی در استان تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بحث سامانه گرمسیری نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم که به زودی تمام اراضی به صورت کامل احیاء خواهند شد.

اکبری تصریح کرد: در بحث انتقال آب با وزارت نیرو هم مذاکراتی داشته‌ایم که بحث انتقال آب هم به سرعت تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام نیز از تلاش‌های خوب و ارزنده وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو در استان تشکر کرد و گفت: امروز این دو وزارتخانه مهم با همکاری هم کارهای بسیار بزرگی در قالب سامانه گرمسیری و طرح احیاء زمین‌های کشاورزی در دست اجرا دارند.

وی با بیان این‌که امروز طرح‌های سامانه گرمسیری و احیاء و جنگل‌ها و مراتع و پروژه‌های آبخیزداری در حد وسیعی در حال اجراست و این مهم افق روشنی در پیش روی استان ترسیم کرده است و می‌تواند نقش حائز اهمیتی در توسعه استان و ایجاد اشتغالزایی داشته باشد، یادآور شد: ضرورت ایجاب می‌کند که همه‌ی دستگاه‌ها کمک کنند خدمت بزرگی که دولت در استان ایلام انجام داده است به ثمر بنشیند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.