صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / مرحوم پرورش هیچگاه از صراط خدمت‌گذاری منحرف نشد
مرحوم پرورش هیچگاه از صراط خدمت‌گذاری منحرف نشد

مشاور عالی فرمانده کل قوا:

مرحوم پرورش هیچگاه از صراط خدمت‌گذاری منحرف نشد

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: مرحوم پرورش هیچگاه از خط امام منحرف نشد.

رحیم صفوی

‌به گزارش کسب و کار نیوز منطقه قم، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم علی اکبر پرورش در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی بیان کرد: چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد، در این مدت، شخصیت های مهم و موثر بسیاری به فراز و فرود رفتند.

وی افزود: از دوران دبیرستان شاگرد مرحوم پرورش بودم، مرحوم پرورش از خدمتگذاران بزرگ کشور و مردم بود؛ مرحوم پرورش هیچگاه از صراط مستقیم الهی و صراط خدمتگذاری به مردم خارج نشد. وی هیچگاه از صراط مرجعیت و روحانیت و مجاهدت در راه خدا خارج نشد.

وی اظهار کرد: خصوصیات ایشان را باید در اندیشه و تفکر و اخلاق و رفتار و عملکردش جست؛ ایشان در اندیشه و تفکر، به دلیل محشور بودن با علما و روحانیت از جمله علامه طباطبایی، آیات شهید بهشتی و مطهری و… در آثار خود دچار کجی و اعوجاج نشد؛ ایشان در پست ها و مناصب سیاسی نیز دچار غرور و تکبر و انحراف نشد و هیچگاه از خط امام و مسیر خدمت به مردم نیز خارج نشد.

وی گفت: سیاست در برخی از امور با دیانت و اخلاق فاصله می گیرد؛ قدرت، یک مساله بسیار عجیبی است که دائما شخص را تحریک می کند تا از مسیر حق باز گردد؛ مرحوم پرورش در هنگام وزارت نیز مثل یک معلم ساده برخورد می کرد؛ ایشان به دلیل محشور بودن با قرآن و بکاء برای اهل بیت (ع) و توسلات دائمی هیچ وقت از ساحت قرآن و اهل بیت (ع)خارج نشد.

رحیم صفوی بیان کرد: ایشان در شورای عالی دفاع با شجاعت و قاطعیت با افکار باطله و اشتباهات بنی صدر مخالفت می کرد؛ در مجلس شورای اسلامی نیز راجع به بنی صدر صحبت کرد ولی از خط عدالت خارج نشد.

وی اظهار کرد: مرحوم پرورش انسانی مطلوب قرآن و اسلام بود؛ ایشان با تمام وجود خدمت می کرد، از ابتدای فعالیت در مجلس خبرگان در تدوین قانون اساسی صحبت های بسیار جامع و ماندگاری داشت که باید مطالعه شود؛ ایشان در تعیین شورای سپاه پاسداران اصفهان نقش داشت.

وی گفت: امروزه جوانان ما با الگوهای دیگری در ارتباط هستند ولی اگر همین آثار مرحوم پرورش را مطالعه کنند به این باور می رسند که یک انسان در موقعیت های مختلف چگونه عمل می کنند؛ مرحوم پرورش انسان بسیار شجاعی بود که هراسی از مرگ نداشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.