صفحه اصلی / استان ها / مازندران / اندر احوالات مازندران پس از طوفان شب گذشته
اندر احوالات مازندران پس از طوفان شب گذشته

اندر احوالات مازندران پس از طوفان شب گذشته

شب گذشته مازندران با باد، باران و طوفان دست و پنجه نرم می کرد، هرچند بارها مسئولان این استان از مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مطلوب در سطح منطقه گزارش می دهند اما باز هم با یک طوفان که حتی توسط هواشناسی پیش بینی شده بود، شبکه های برق رسانی دچار مشکل شدند.

طوفان استرالیا

قاسم شهابی، مدیرعامل توزیع برق استان مازندران در گفت‌ و گو با ایسنا  در مورد خسارت های وارد شده به شبکه توزیع برق به علت طوفان شب گذشته اظهار کرد: طوفان شب گذشته از ساعت ۹ و نیم از آمل آغاز و ساعت یک و نیم شب به پایان رسید. 

وی گفت:  بیشتر شهرهایی که دچار خاموشی شده بودند به صورت مقطعی بوده و با حضور نیروها تا ساعت یک و ۳۰دقیقه بامداد تمام شهرها سطح استان برق دار شدند. در روستای “مهلبان” فریدونکنار به علت  سقوط درخت بر روی کابل برق و نیاز به اره برقی برای قطع درخت، کار اتصال شبکه های آن تا ظهر امروز به پایان خواهد رسید.

شهابی با اشاره به اینکه  در ساعت وقوع طوفان ۹۵ خط خاموشی با فشار متوسط در سطح استان داشتیم، یادآورشد: از این تعداد ۶۰ خط آن اصلی بوده که ۱۳ درصد خطوط ما دچارقطعی شدند و ۳۵ خط دیگر انشعابات آنتنی با فشار متوسط بودند. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده داشتیم و  ۲۰۰ میلیون تومان مجموع خسارت‌های برآورد شده به شبکه توزیع برق برآورد شده است. طوفان  شبکه های برق از شهرستان فریدونکنار تا بهشهر را مورد آسیب قرار داد و این خسارات شامل آسیب به تاسیسات الکتریکی،پایه ها و غیره بوده است. 

* روان بودن ترافیک در محورهای مواصلاتی مازندران 

علیرضا قدمی رئیس پلیس راه استان مازندران نیز در گفت و گو با ایسنا مازندران از روان بودن ترافیک در محورهای مواصلاتی استان خبر داد. 

وی در مورد ریزش کوه در محور چالوس گفت: ریزش کوه در محور محدوده استان البرز بوده که  و مازندران را دچار مشکل نکرد، زیرا ظرف یک ساعت محور از سمت استان البرز بازگشایی شد. 

رئیس پلیس راه استان مازندران یادآورشد: با توجه به پیش بینی هواشناسی  امشب و فردا نیز باران و برف در محورهای کوهستانی  مورد انتظار است بنابراین رانندگان پیش از  ساعات پایانی شب از محورها تردد کنند. 

قدمی همچنین در مورد محدودیت های ترافیکی روزهای آینده در محورها  خاطرنشان کرد: تمامی محورها باز است اما محور کندوان  به واسطه تعمیرات تونل امیرکبیر امشب از ساعت ۲۱ تا ۵ صبح مسدود بوده و مطابق هر هفته این محدودیت تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

*سرما در مازندران تدوام ندارد

سید محمدرضا رضوی هواشناسی استان مازندران نیز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر هوای استان  نیمه ابری است، اظهارکرد: از بعدازظهر امروز این سامانه بارشی به تدریج از استان خارج و تا پایان هفته جوی پایدار مورد انتظار است. وضعیت دما در سطح استان به دلیل جریانات جنوبی طی یکی دو روز آینده کمی پایین است اما تا پایان هفته به صورت مناسب و پایدار خواهد بود. 

*تلفاتی گزارش نشده است 

زکریا اشکپورسخنگوی اورژانس مازندران نیز در گفت وگویی اظهارکرد: با توجه به وقوع تندباد و بارندگی  خوشبختانه آسیب جدی گزارش نشده است. تصادفات کوچک در برخی راه ها وجود داشته که خوشبختانه تلفات و خسارات جانی به همراه نداشته است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.