صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / انتقاد رئیس اتاق اصناف استان از ارائه نکردن فاکتور توسط تولیدکنندگان به کسبه‌ خراسان شمالی
انتقاد رئیس اتاق اصناف استان از ارائه نکردن فاکتور توسط تولیدکنندگان به کسبه‌ خراسان شمالی

انتقاد رئیس اتاق اصناف استان از ارائه نکردن فاکتور توسط تولیدکنندگان به کسبه‌ خراسان شمالی

رئیس اتاق اصناف خراسان‌شمالی گفت: تولیدکننده و شرکت پخش به کسبه‌های این استان فاکتور ارائه نمی‌دهند.

کسبه خراسان‌شمالی

«امیدوار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این پرسش که یکی از بهانه‌های کاسب‌ها برای افزایش نرخ کالاهای خود افزایش قیمت دلار بوده این در حالی است که قیمت دلار کاهش یافته اما مردم این استان مجبور هستند کالاها را با قیمت ها افسار گسیخته خریداری کنند؟ افزود: کاسب ها حلقه واسط میان مردم و تولیدکننده، شرکت پخش و وارد کننده هستند و کاسب ها کالاهای مورد نیاز را از افراد مذکور خریداری می کنند در نتیجه اگر آن افراد کالاها را با قیمت کمتری در اختیار کاسب قرار دهند، کاسب ها نیز اجناس را ارزان تر می فروشند.

وی ادامه داد: اما از آنجایی‌که قیمت‌ها در واحدهای تولیدی و در شرکت‌های پخش کاهش نیافته و با قیمت بالایی به دست کاسب می‌رسد، کاسب‌ها چگونه قیمت‌ها را کاهش دهند؟

امیدوار گفت: مهم‌ترین عامل در عدم ارائه فاکتور از سوی شرکت‌های پخش و یا تولیدکنندگان به کاسب‌ها، فروش کالا با قیمت بالاست که مبادا مورد بازخواست دستگاه نظارتی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر چرا نظارت‌های دستگاه‌های نظارتی چون تعزیرات و … تنها بر روی بازار و کسبه است؟ چرا نباید نظارتی بر روی حلقه‌های بالاتر چون واحدهای تولیدی کالا، واردکننده و شرکت‌های پخش باشد؟

این مقام مسئول به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ اشاره کرد و گفت: بارها مردم نسبت به فعالیت این فروشگاه شرکت کرده‌اند که از سوی صاحبان آن‌ها اعلام شده که قیمت کالاهای موجود در این فروشگاه باید به روز شود این در حالی است که آن‌ها باید کالاهای خود را با قیمتی که در اصل خریداری کرده‌اند به فروش برسانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.