صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ورود ۲ واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون ملی، در انتظار تامین اعتبار
ورود ۲ واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون ملی، در انتظار تامین اعتبار

ورود ۲ واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون ملی، در انتظار تامین اعتبار

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در مورد ورود واکسن‌های جدید به طرح واکسیناسیون ملی، تأمین منابع مالی است، گفت: در صورت تخصیص منابع مالی مناسب به وزارت بهداشت، ۲ واکسن "پنوموکوک" و "روتا ویروس" وارد طرح واکسیناسیون کشوری می‌شوند.

واکسن

به گزارش کسب و کار نیوز، علی واشقانی با تأکید بر اینکه طرح واکسیناسیون نیازمند تأمین منابع مالی پایدار است، گفت: به دلیل اینکه نمی‌توان پس از آغاز طرح واکسیناسیون یک نوع واکسن، آن را متوقف کرد، باید پیش اجرای آن، از تأمین مستمر منابع اطمینان حاصل شود.

وی افزود: آخرین تغییر در برنامه واکسیناسیون کشور، تبدیل واکسن سه‌ظرفیتی (دیفتری، کزاز و سیاه‌سرفه) به ۵ ظرفیتی(دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا تیپ ب) بود که در اواخر سال ۹۳ صورت گرفت و از آن‌ پس تغییر خاصی در طرح واکسیناسیون کشور رخ نداده است.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی اضافه شدن  ۲ واکسن “پنوموکوک” و “روتا ویروس” را به طرح واکسیناسیون توصیه کرده است، گفت: بر این اساس وزارت بهداشت ورود واکسن روتا برای جلوگیری از ابتلا به نوعی اسهال و پنوموکوک برای ذات الریه را در برنامه خود دارد که برای ورود آن به شبکه واکسیناسیون، تأمین منابع مالی ضروری است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با بیان اینکه با تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار برای تولید این ۲ واکسن موافقت شده، تصریح کرد:  این اعتبار در اختیار شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند،  قرار گرفته است اما پروسه تولید واکسن زمانبر بوده و از طرفی هم تداوم اجرای آن نیازمند حمایت همه جانبه مجلس و نهادهای مرتبط است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.