صفحه اصلی / سیاسی / دولت / واکنش‌ها به سفر ترامپ به عراق/آخرین اخبار از آزمون وکالت۹۷/تکذیب یک ادعا از سوی وزارت کشور و…
واکنش‌ها به سفر ترامپ به عراق/آخرین اخبار از آزمون وکالت۹۷/تکذیب یک ادعا از سوی وزارت کشور و…

در گزیده اخبار سیاسی ۶و۷ دی بخوانید؛

واکنش‌ها به سفر ترامپ به عراق/آخرین اخبار از آزمون وکالت۹۷/تکذیب یک ادعا از سوی وزارت کشور و…

رد ادعای کاهش بودجه دفاعی در سال ۹۸ از سوی معاون وزارت دفاع ، برگزاری مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، مقایسه سفر ترامپ و شمخانی به روایت امیرعبداللهیان، واکنش ایران به سفر مخفیانه رییس جمهور آمریکا به عراق، واکنش انور قرقاش به بازگشایی سفارت ابوظبی در دمشق، تشابه ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو به "بهرام گور" و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، ششم و هفتم دی ماه ۱۳۹۷ است.

7.10

به گزارش کسب و کار نیوز ، ایرج مسجدی  در جمع تعدادی از دانشجویان و فعالان رسانه‌ای عراق در بغداد گفت که جمهوری اسلامی ایران  به محض اعلام پیروزی بر داعش و پایان تهدید تروریستی در عراق، تمامی مشاوران نظامی خود را از این کشور بیرون کشیده و همه آنها به ایران بازگشته‌اند. سفیر ایران در بغداد ادامه داد : برخلاف جمهوری اسلامی ایران، آمریکا به رغم پایان داعش، همچنان نیروهای خود را در منطقه حفظ کرده و به جای اعلام پایان ماموریت نظامی نیروهایش، در برخی مناطق در حال تقویت پایگاه و پادگان‌های نظامی‌اش و ایجاد مواضع جدید است.

 رئیس جمهور آمریکا که مخفیانه و بدون اعلام قبلی به عراق سفر کرده است  در سخنرانی‌اش در پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق بار دیگر اعلام کرد که نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند و افزود که آمریکا در عراق می ماند تا ایران را زیر نظر داشته باشد.

همچنین امیرعبداللهیان ، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با مقایسه سفر اخیر ترامپ به بغداد و شمخانی به افغانستان آن را نشانه واقعیت ⁧ ایران ⁩ و آمریکا دانست و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏⁧در یک زمان، دریابان ⁧ شمخانی ⁩ نماینده مقام معظم ⁧ رهبری ⁩ و دبیر شورایعالی امنیت ملی با اعلان قبلی به ⁧ افغانستان ⁩ پرخطر سفر کرد و  ترامپ ⁩ فرمانده کل قوا و رییس جمهور ⁧ آمریکا ⁩ به صورت مخفیانه به ⁧ بغداد ⁩ کم خطر سفر و دقایقی در جمع نظامیان آمریکا حاضر شد. این است واقعیت ⁧ ایران ⁩ و آمریکا!»

با توجه به سفر علی شمخانی به افغانستان به نظر می‌آید روزهای حذر از اشاره به “تماس” و “مذاکره” با طالبان از سوی مقامات کشورمان به پایان رسیده است و ایران خود را به طور جدی برای ورود به کارزار مذاکرات صلح نزدیک می‌کند.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توییتر خود در واکنش به بازگشایی سفارت ابوظبی در دمشق گفت: با توجه به نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه در منطقه، ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌تر شد.

همچنین سفیر پیشین ایران در سوریه با تاکید بر این‌که آمریکا هیچ نقشی در مسایل سیاسی سوریه نداشته و خروج از این کشور عقلانی بوده، گفت: اکنون آمریکایی‌ها می‌گویند ملت و دولت سوریه برای آینده این کشور تصمیم می‌گیرند و آینده سوریه را مردم سوریه مشخص می‌کنند. شیخ‌الاسلام در ارزیابی خود از تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش در سوریه اظهار کرد: آمریکایی‌ها از حضورشان در سوریه شکست خورده‌اند، برای این‌که هر حضور نظامی و هر هزینه‌ای به این شکل یک هدف سیاسی را دنبال می‌کند، در حالی که آمریکایی‌ها جایی و نقشی در حل معادلات سیاسی سوریه ندارند، نقش آن‌ها صفر است، بنابراین، حضورشان هزینه‌ داشته اما فایده‌ای برای آن‌ها نداشته است.

حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود با اشاره به شکست رهبران آمریکا، عربستان و رژیم اسراییل در ضربه زدن به کشورهای دیگر که امروز به خودشان بازگشته و آنها را در مشکلات داخلی‌شان گرفتار کرده است، گفت: ترامپ در انتخابات مجلس شکت خورد و اکنون با اخراج اعضای کابینه و تعطیلی دولت روبرو شده است. بن سلمان با قتل خاشقجی آینده خود و کشورش را به بحران کشانید و نتانیاهو با تشدید اقدامات پلیس علیه فسادهای وی و انحلال مجلس سرنوشت نامعلومی یافت. سفیر ایران در لندن ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو به “بهرام گور” تشبیه کرد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور به نمایندگی از سوی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، ضمن عیادت از دانشجویانی که در پی حادثه دردناک واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری شده‌اند، با خانواده این دانشجویان در فضایی صمیمی دیدار و گفت و گو کرد.

در همین رابطه جعفری دولت ابادی، دادستان تهران با بیان این که تحقیقات در حادثه علوم تحقیقات همچنان ادامه دارد گفت: نقش جاده و مسئولان دانشگاه در حادثه باید بررسی شود.

همچنین بهمن کشاورز با تاکید بر اینکه رعایت نکردن قواعد در حادثه مدرسه زاهدان مسئولیت کیفری دارد، گفت: قانون مجازات اسلامی بی مبالاتی و بی‌احتیاطی را موجب مسئولیت کیفری دانسته که این مسئولیت زنجیروار از شخصی به شخصی دیگر منتقل می‌شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از اعلام نتایج آزمون پذیرش کارآموزی وکالت ۹۷ در اوایل بهمن ماه خبر داد و گفت: پاسخ‌نامه رسمی آزمون وکالت۹۷ طی دو سه روز آینده منتشر می شود.

همچنین میتوانید مهمترین اخبار حقوقی در هفته گذشته را که از سوی مسولین قضایی و حقوقی مطرح شده است، اینجا بخوانید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.