صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / مذاکرات ایران و طالبان؛ خیلی دور خیلی نزدیک
مذاکرات ایران و طالبان؛ خیلی دور خیلی نزدیک

با اشاره به سفر علی شمخانی به افغانستان

مذاکرات ایران و طالبان؛ خیلی دور خیلی نزدیک

به نظر می‌آید روزهای حذر از اشاره به "تماس" و "مذاکره" با طالبان از سوی مقامات کشورمان به پایان رسیده است و ایران خود را به طور جدی برای ورود به کارزار مذاکرات صلح نزدیک می‌کند.

سفر شمخانی به افغانسنان

به گزارش کسب و کار نیوز، افغانستان به لحاظ تاریخی، فرهنگی و سیاسی و نیز ابعاد مختلف دیگر به ویژه در حوزه مهاجران افغان و قاچاق مواد مخدر همواره مورد توجه ایران بوده است و همانطور که مسئولان کشور بارها اعلام کرده‌اند، امنیت افغانستان امنیت ایران است. بعد از اشغال افغانستان توسط آمریکا و حضور طولانی مدت نیروهای آمریکایی در این کشور این مساله از جمله مشکلات دیگر ایران در رابطه با همسایه شرقی‌اش بوده است.

علاوه بر این، در یکی دو سال گذشته با گسترش حضور داعش در منطقه، این نگرانی که بعد از عراق و سوریه، اعضای این گروه‌ تروریستی با حمایت کشورهای حامی داعش به افغانستان نقل مکان کنند و از این  زاویه تهدیدی دیگر برای ایران و دیگر کشورهای نزدیک به افغانستان محسوب شوند، مورد توجه مقامات کشورمان در دیدارها و رایزنی‌هایشان با مقامات کشور افغانستان بوده است. روسیه نیز از جمله کشورهای نگران در این رابطه است و تلاش دارد تا در این رابطه ابتکار عمل‌هایی را به دست بگیرد.

در ماه‌های اخیر، اخبار و گزارش‌هایی از همکاری ایران و روسیه برای مقابله با گسترش و نفوذ داعش در مرزهای شرقی شان شنیده می‌شود که برگزاری نشستی در مسکو با گروه طالبان و نیز اعلام رسمی ایران در رابطه با مذاکره با طالبان را توجیه می‌کند. به نظر می‌آید ایران و روسیه تلاش‌هایشان در این رابطه را گسترش و سرعت داده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.