صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / شرایط توسعه دوچرخه سواری در پایتخت از نظر پلیس
شرایط توسعه دوچرخه سواری در پایتخت از نظر پلیس

شرایط توسعه دوچرخه سواری در پایتخت از نظر پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توضیحاتی را درباره شرایط لازم برای توسعه دوچرخه سواری در تهران ارائه کرد.

سردار مهمانداری رییس پلیس راهور

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افتتاح دوچرخه‌های اشتراکی در تهران و توسعه حمل و نقل بدون دود در پایتخت اظهار کرد: در این زمینه چند نکته قابل توجه است. مسئولیت ساماندهی حمل و نقل و ترافیک و تهیه زیرساخت‌های مربوط به آن در شهر تهران بر عهده شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه دوچرخه به عنوان یک وسیله پاک و بدون آلودگی اهمیت بالایی در شهر دارد ،گفت: طبیعی است که پلیس نیز از توسعه چنین وسایل حمل و نقلی استقبال خواهد کرد اما باید مسیرهای ویژه آن نیز پیش‌بینی شود.

مهماندار درباره شرایط مسیرهای ویژه تردد دوچرخه نیز گفت: در مورد مسیرهای ویژه باید به نکاتی توجه شود از جمله اینکه نباید راه جدیدی که برای تردد دوچرخه ایجاد می شود سبب بی انضباطی ترافیکی و ایجاد مزاحمت برای عابران پیاده و همچنین چرخه ترافیک در شهر شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه دوچرخه نیز بخشی از چرخه حمل و نقل است، اظهار کرد: باید سهم تمامی وسایل حمل و نقلی در سطح شهر مشخص شود و تمام موارد یعنی حمل و نقل عمومی، خودروهای شخصی و دوچرخه را یک بسته کامل دیده و اگر می‌خواهیم برای آنها سیاست گذاری کنیم تمام آنها را با هم دیده و برای یک مجموعه سیاست گذاری درستی انجام دهیم.

 به گفته مهماندار، نباید با اقدامات احساسی طرح‌ها را اجرا کرد. بنابراین لازم است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.