صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / صفارهرندی: این‌که “قرار نبود مشکل اقتصادی با برجام حل شود” به تمسخر گرفتن مردم است

در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران

صفارهرندی: این‌که “قرار نبود مشکل اقتصادی با برجام حل شود” به تمسخر گرفتن مردم است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر این‌که "قرار نبود مشکل اقتصادی با برجام حل شود و مسایل اقتصادی فعلی ربطی به برجام ندارد" گفت: این دیگر تو روی مردم ایستادن و به تمسخر گرفتن آنها است، شما بودید که گفتید اگر می‌خواهید چرخ زندگی با چرخ سانتریفیوژ بگردد بیایید و رای دهید حالا می‌گویید این‌ها به هم ربط نداشتند!

صفار هرندی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیش‌ خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حوادث عاشورای ۸۸ گفت: جریان خبیث فتنه‌گر از فرصتی استفاده کرد که می‌دانست مردم عزادار در حسینه‌ها تجمع و عزاداری دارند و عرصه خیابان را برای خودش جولانگاه مناسبی فرض کرد، اما در همان روز با حضور نیروهای وفادار به امام حسین (ع)، انقلاب و ولایت امر، آلودگی‌هایی که این‌ها در ساعاتی در خیابان‌های شهر ایجاد کردند پاک شد. به خصوص کسانی که در دانشگاه تهران در روز عاشورا برای عزاداری تجمع کرده بودند، در پیشانی و خط مقدم این مواجهه بودند و دشمن همان روز پاسخ خودش را دریافت کرد، اما پاسخ دندان شکن آن بود که در ۹ دی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: شاید برای مردمی که در روز ۹ دی به صحنه آمدند، شرکت کردن در آن راهپیمایی تصویری بود تا در روز قیامت در محضر خداوند و حضرت فاطمه زهرا (س) آن را به عنوان یک حجت نشان دهند و بگویند ما در میان حاضران ۹ دی در دفاع از اعتقادات‌مان به ائمه اطهار حضور داشتیم. من این را جدی‌ترین و نخستین دلیل حضور جانانه مردم در ۹ دی می‌دانم که با هیچ یک از تجمعات پس از انقلاب مشابهتی نداشت و بارها گفته‌ام که ۹ دی را فقط می‌توانیم با تجمعات عاشورای سال ۵۷ مقایسه‌ کنیم. اگر عاشورای ۵۷ سبب شد که پشتوانه‌ای برای انقلاب آفریده شود، ۹ دی ذخیره‌ای شد در انبان جمهوری اسلامی که سال‌های خودش را بیمه شده این حضور ببیند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در حوادث سال ۸۸ ظاهر مساله این بود که در انتخابات تقلب شده است اما آنها که هوشیارتر بودند ماجرا را طور دیگری می‌دیدند و بعدها در شعارهایشان گفتند که مساله انتخابات بهانه است و اصل نظام هدف بوده است.

صفار هرندی با اشاره به مواضع رهبری که از همان ابتدا ردپای دشمن خبیث را در این حوادث می‌دیدند و عده‌ای را بازی خورده آن، گفت: آن زمان فردی در وبلاگش نوشت که “آنچه در خیابان‌های تهران می‌گذرد مصاف دو جریان برای مدیریت آینده جهان است” و خیلی بالاتر از آن چیزی‌هایی بود که ادعا می‌شد و در محاسبات می‌گنجید. امروز بعد از گذشت ده سال از سال ۸۸ بیش‌تر مشخص می‌شود که این حرف به چه معنی است؛ این مصاف دو فلسفه و نگاه به مسایل هستی و جهانی بود.

وی گفت: کسانی را سراغ داریم که در آن ایام شعار ضدیت با اصل اسلام و امام (ره) را فریاد زدند و تعمد داشتند که روزه‌خواری کنند و آن را به رخ بکشند و در روز قدس آن فاجعه را آفریدند اما وقتی به گذشته برخی از این‌ها رجوع می‌کنیم می‌بینیم که حرف‌های این‌ها در مواجهه با رقیب فکری‌شان این بود که می‌خواهیم اسلام ناب را پیاده کنیم اما کارشان به جایی رسیده بود که با همه شعائر اسلامی و انقلاب و امام درگیر شده بود و این نشان ‌می‌داد که خیلی از دعواهای قبلی هم منشاء دیگری داشته است این در حالی است که این امام و انقلاب بود که آنها را از سیاه‌چاله‌ها به مسند و جایگاه نشاند. البته نمی‌خواهم بگویم همه‌شان مرتکب این خطای بزرگ شدند اما آنها رضایت دادند به گفتن این شعارها و سکوت کردند. کسانی بودند که در برابر شعار “نه غزه نه لبنان”  سکوت کردند در حالی بود که آن‌ها خود را مدعی شاگردی امام و مدافع امام مطرح می‌کردند.

صفار هرندی اظهار کرد: در همان مقطع در یکی از جلسات مجمع خطاب به مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی گفتم، شما را در سوابق طولانی همراهی با امام می‌شناسیم اما چطور است که امروز کسی که کینه انباشته نسبت به امام دارد و فحاشی به امام می‌کند و امام را “جلاد” و “دیکتاتور” معرفی می‌کند، حاشیه‌نشین مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است و در کنار شما در ملاقات‌های خارجی‌تان حاضر است و ایشان از من تشکر کرد و توضیح داد که چرا این آدم آنجاست و ما گفتیم که دیگر در کنار ایشان نباشد.

وی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در رابطه با سران فتنه گفت: رهبری بارها گفتند این‌ها که راس فتنه نیستند و مردم از باب مسامحه به آنها سران فتنه می‌گویند، راس فتنه بیرون از ایران است و اینها بازی‌خورده‌های آنها هستند، اما این چیزی از گناه آنها کم نمی‌کند و اگر بناست مسامحه شود، مصالح عمومی در کار است و برای فهم آن قشری است که فکر می‌کنند این افرادی که به اسماء مقدس پناه برده‌اند حرف درست می‌زنند اما دروغ است و این‌ها جانشان را فدای ایران نمی‌کنند. جان فداها برای کشور و ایران همان کسانی هستند که برای دفاع از حرمین به سوریه و عراق رفتند و شدند حجت زمانه ما. حجت همه کسانی که فکر می‌کنند تاریخ مصرف جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال تمام می‌شود و در دل‌های پرکینه خود نمی‌خواستند ما ۴۰ سالگی را تجربه کنیم.

سخنران پیش‌ خطبه‌ نماز جمعه تهران درباره دستاوردهای ۹ دی گفت: دشمنان ایران باور داشته که در ایران هم انقلاب رنگی اتفاق می افتد اما ناکام ماندند و بعد چنان ورق برگشت که یک به یک حوزه‌های نفوذ آنها از دستشان خارج شد. بعد از ۹ دی یک به یک پیروزی‌های انقلاب و کشور خود را نشان داد. در نشستی که وزرای دفاع ناتو بعد از راهپیمایی ۹ دی داشتند گفتند که دیگر نمی‌شود بر جنبش سبز تکیه کرد و باید سراغ کار دیگر برویم که شیطنت بعدی‌شان “تحریم” بود تا به این شکل مردم که در اثر تحریم آسیب می‌بینند نسبت به انقلاب و امام ناامید شوند. یک جور انتقام گیری از مردمی بود که در صحنه ۹ دی شرکت کردند.

وی با انتقاد از مسئولان که نتوانستند به خوبی جلوی اقدامات تحریمی دشمن را بگیرند گفت: حق بود که همه مسئولان تلاش کنیم که از سنگینی این بار کم کنیم که جای شکوه است که یک عده به جای این‌که باری بردارند، بار اضافه کردند. نمونه‌اش برخی کارهایی است که می‌شد انجام نشود. آشفتگی در بازار ارز که خوشبختانه با مدیریت درست چند ماهی است کنترل شده از جمله اقداماتی بود که می‌شد اینقدر آزاردهنده نباشد.

صفار هرندی تاکید کرد: این بارگذاری‌ها بر دوش مردم محصول فهم نادرست از این مساله است که برخی معتقدند “انقلاب دوره‌اش تمام شده و باید به نسخه‌های جدید که کدخدا می‌گوید پناه برد.” متاسفانه امروز می‌بینیم آقایان می‌گویند قرار نبود مشکل اقتصادی با برجام حل شود و مسایل اقتصادی فعلی ربطی به برجام ندارد؛ این نوعی تو روی مردم ایستادن و به تمسخر گرفتن آنها است. شما گفتید اگر می‌خواهید چرخ زندگی با چرخ سانتریفیوژ بگردد بیایید و رای دهید حالا می‌گویید اینها به هم ربط نداشتند! آقایان امروز می‌گویید چرا کدخدای عالم را اینقدر قدرتمند جلوه می‌دهید و بزرگ نشان می‌دهید، این حرفی بود که شما زدید، مردم که این حرف را قبول نداشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: در کنار ریزش‌های مکرر، رویش‌هایی داریم. جوانان برجسته‌ترین مصادیق رویش‌های انقلاب هستند که بخشی‌ از آنها در نماز جمعه هستند و دیروز در دانشگاه تهران نیز برخی از آنها را دیدم که یک هفته است دارند برای مردم مظلوم یمن روزه نجات می‌گیرند. این بچه‌ها مولودهای این عصر هستند و پرورده‌ دوره فتوحات انقلاب و ۹ دی و حجتی برای ما در عصر معنویت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.