صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / سانحه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشان از ضعف ساختاری و عدم مدیریت و نظارت است
سانحه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشان از ضعف ساختاری و عدم مدیریت و نظارت است

مجمع نیروهای خط امام در بیانیه‌ای تاکید کرد

سانحه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشان از ضعف ساختاری و عدم مدیریت و نظارت است

مجمع نیروهای خط امام در پی حادثه آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان و سانحه تصادف اتوبوس حامل دانشجویان در تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

مجمع نیروهای خط امام

به گزارش کسب و کار نیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: مصیبت جان باختن دختران خردسال مدرسه ابتدای زاهدان و فاجعه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات که منجر به جان باختن ده دانشجوی این دانشگاه شد جامعه را در غم و ماتم فرو برد.

مجمع نیروهای خط امام ضمن ابراز تاسف و اعلام مراتب تسلیت و همدردی با هموطنان و خانواده‌های داغدار و آرزوی علو درجات جان باختگان این حوادث، یاد آور می‌شود که بخش بزرگی از آنچه امروز جامعه را دائما آزده خاطر و مصیبت زده  می‌گرداند، بحران مدیریت و کارآمدی در برخی دستگاه‌های مسئول است که برون رفت از آن نیازمند به کارگیری روش‌هایی متناسب با زمان  و اقتضائات جامعه رو به توسعه امروز ایران است که صرفا با اتکا به بروکراسی های اداری و نظارت های دستوری سازمانی قادر به جلوگیری و مهار آن نخواهیم شد و ناکامیِ این قبیل روش های دستوریِ سازمانی، با اتلاف سرمایه های مادی و معنوی بسیاری همراه خواهد بود.

بررسی ساده و سطحی این حوادث و توضیحات پیرامون آن به درستی ضعف ساختاری و عدم مدیریت و نظارت درست را به خوبی  نشان می‌دهد.

سهل انگاری معلم پایه ابتدایی یک مدرسه  و قصور مدیران دانشگاه آزاد و گزارش‌های پیرامونی این فجایع نشان میدهد لزوم کاربست نظارت اجتماعی و فرهنگ دخالت مدنی در اصلاح بسیاری از نقصان‌ها و قصورهای مبتلا به امروز جامعه، نه تنها امری ضروری که امری حیاتی و خطیر است.

جامعه امروز با امکانات متعدد ارتباطی و ارتقاع گسترده دامنه اطلاعات باید به شکلی جدی و اساسی متقبل نظارتی متعهدانه در قبال امور پیرامون خود باشد و این امر فقط با پذیرش نظارت مدنی و گسترش فرهنگِ شهروندی مسئول و پیگری ممکن است .

متاسفانه فقدان سازوکارهای حمایتی و تقویت کننده این جایگاه برای آحاد مردم و پذیرش هزینه‌های مترتب بر آن، در مقایسه با فواید غیر قابل انکار آن، همت و تلاش حاکمیتی را نیز می‌طلبد .

مجمع نیروهای خط امام ضمن طلب آمرزش و علو درجات جان باختگان از درگاه خداوند متعال، تاکید دارد مسئولان کلیه امکانات لازم را برای درمان مصدومان این حادثه به کار گیرند همچنین ریشه یابی و مطالعه دقیق حلقه‌های به هم پیوسته‌ی این حوادث می‌تواند از تکرار چنین فجایع و حوادث مشابه جلوگیری نماید. ان‌شاءالله.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.