صفحه اصلی / استان ها / قم / ‌جاسوسی از طریق تلویزیون‌های هوشمند
‌جاسوسی از طریق تلویزیون‌های هوشمند

‌جاسوسی از طریق تلویزیون‌های هوشمند

‌رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم از همشهریان خواست تا مراقب جاسوسی از طریق تلویزیون های هوشمند باشند.

تلویزیون‌های هوشمند

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، سرهنگ علی موالی در این رابطه، عنوان کرد: تلویزیون هوشمند شما می تواند دقیقاً تشخیص دهد بعد از یک روز طولانی کاری چه نوع نمایش تلویزیونی را بیشتر دوست دارید، اما همچنین می تواند به راحتی به هکرها کمک کند درباره شما چیزهای زیادی بفهمند.

وی افزود: شیوه هک جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد سیگنال‌های رادیویی زمینی می‌توانند برای کنترل تلویزیون هوشمند، بدون نیاز به دسترسی فیزیکی مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم، گفت: برای نشان دادن چگونگی این شیوه هک جدید، از یک تراشه یا چیپ انتقال دهنده برای القای دستورات منفی و بد به یک سیگنال تلویزیونی استفاده می‌شود، وقتی آن سیگنال به تلویزیون‌های نزدیکش انتشار پیدا کند، در واقع دسترسی میسر خواهد شد.

‌سرهنگ علی موالی تاکید کرد: نکته کلیدی در این حمله سواستفاده از دو ایراد امنیتی  است که در مرورگر های وب چند مدل تلویزیونی در حال تست وجود دارد، اگر حمله با هدف عیب‌یابی مرورگرهای سایر انواع تلویزیون‌ها مهندسی شود، می‌تواند آن‌ها را هم هک کند.

وی بیان کرد: در میان همه وسیله‌های متصل به شبکه اینترنت، تلویزیون بیشتر از سایرین می‌تواند برای هک و جاسوسی از کاربران با دوربین و میکروفون تلویزیون استفاده شود زیرا به راحتی می‌توان تلویزیون را از دور کنترل کرد و حتی ریبوت و ریست کردن دستگاه هم نمی‌تواند مانعی برای این کار ایجاد کند.

سرهنگ موالی تصریح کرد: شاید ترسناک‌ترین کار در این روش این است که هکر نیازی به دسترسی فیزیکی برای پیدا کردن به تلویزیون ندارد، این به این معناست که هکر می‌تواند با سیگنال‌های مجازی تعداد بسیار زیادی از تلویزیون را کنترل کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان، خاطرنشان کرد: امروزه اساساً تلویزیون‌های هوشمند در بسیاری از مناطق دنیا بیشتر از کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌گیرند و افرادی که از آنها استفاده می‌کنند درباره امنیت آن، چیزی نمی‌دانند و اقدامی برای رفع این مشکل نمی‌کنند، بنابراین می‌تواند روشی مناسب برای جاسوسی و هک باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.