صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / ۹۰ درصد از مصرف کنندگان دخانیات، دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند
۹۰ درصد از مصرف کنندگان دخانیات، دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند

رئیس انجمن قلب ایران:

۹۰ درصد از مصرف کنندگان دخانیات، دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند

‌رئیس انجمن قلب ایران با بیان اینکه کسانی‌که دخانیات مصرف می‌کنند بیش از دو برابر دیگر افراد سکته‌های قلبی و مغزی می‌کنند، گفت: حدود 90 درصد از افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند.

دکتر فریدون نوحی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌دکتر فریدون نوحی در حاشیه سومین کنگره ملی دخانیات و سلامت با محوریت پیشگیری و کنترل دخانیات در بندرعباس، در جمع خبرنگاران بیان کرد: حدود ۶۰۰ هزار نفر از کودکان و کسانی که در کنار والدین یا محیط‌های دارای افراد سیگاری زندگی می‌کنند؛ دچار عارضه می‌شوند و از بین می‌روند.

وی اضافه کرد: کسانی که در معرض دود مواد دخانی هستند بیشتر از کسانی که مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌گیرند.

دکتر نوحی ابراز کرد: از ۱۸ میلیون مورد مرگ ناشی از دخانیات در دنیا ۱۰ درصد آن به علت مشکلات قلبی و عروقی فوت می‌کنند، البته بستگی به شرایط و مناطق مختلف کشورها دارد.

وی بیان کرد: مصرف دخانیات در کشورهای اروپای شرقی نسبت به سایر کشورها بیشتر است و درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در این کشورها بیشتر از بیماری‌های ریوی است.

دکتر نوحی تصریح کرد: اگر ما قوانینی داشته باشیم که افراد در مکان‌های عمومی و جاه‌هایی که دیگران هستند؛ اجازه استفاده از مواد دخانی داده نشود؛ سکته‌های قلبی ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس انجمن قلب ایران یادآور شد: دخانیات عروق را تنگ و یا مسدود می‌کند؛ سکته‌های قلبی، مغزی و یا حتی قطع اندام‌ها همگی از عوارض مصرف این مواد است. اطلاع‌رسانی و آموزش نقش اصلی در کنترل دخانیات و پیشگیری از آن دارد.

دکتر نوحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قطع سیگار می‌تواند شرایط سلامت انسان را به‌طور طبیعی بازگرداند و همچنین عوارض را کاهش دهد. لذا ظرف مدت ۱۵ سال بعد از ترک سیگار، فرد کاملاً مثل افراد غیر سیگاری می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.