صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس سابق حقوق بشر سازمان ملل: شاهدخت دبی مشکلاتی دارد
رئیس سابق حقوق بشر سازمان ملل: شاهدخت دبی مشکلاتی دارد

رئیس سابق حقوق بشر سازمان ملل: شاهدخت دبی مشکلاتی دارد

رئیس سابق حقوق بشر سازمان ملل امروز (پنج‌شنبه) گفت، شاهدختی که ماه‌ها پیش برای فرار از امارات تلاش کرد یک "زن جوان مشکل‌دار" است. او همین ماه با شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم، دختر حاکم دوبی دیدار کرده است.

شاهزاده اماراتی

به گزارش کسب و کار نیوز، مری رابینسون که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ رئیس‌جمهوری ایرلند بود، به رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفت که همین ماه به دعوت همسر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و برای کمک به دخترش لطیفه سفری به آنجا داشته است.

لطیفه ۳۳ ساله یک‌ بار در ماه مارس به قصد فرار از امارات خارج شد اما به کشورش بازگردانده شد. از آن زمان او در انظار عمومی دیده نشده است. روز ۱۱ مارس ۲۰۱۸ ویدیویی ۴۰ دقیقه‌ای از این دختر در کنج اتاقی سفید منتشر شد که می‌گفت شاید این آخرین ویدیویی باشد که او از خودش می‌گیرد. او تاکید داشت خانواده‌اش او را گرفتار محدودیت‌هایی کرده‌اند.  

مری رابینسون که اخیرا تصاویرش در کنار لطیفه منتشر شده است، می‌گوید از او خواسته شد تا به حل یک بحران خانوادگی کمک کند. او گفت: بحران این است که لطیفه آسیب‌پذیر است، او مشکل‌دار است. او ویدیویی ساخت که الان از ساخت آن پشیمان است و قصد داشت که فرار کند. من با او ناهار خوردم. او دختر جوان بسیار دوست‌داشتنی است اما واضح است که مشکل دارد، واضح است که نیازمند دریافت کمک درمانی است و اکنون هم در حال درمان است. خانواده او نمی‌خواهند این بحث بیش از این عمومیت داشته باشد.  

رابینسون که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به عنوان کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خدمت می‌کرد، بدون ذکر جزئیات تاکید کرد: لطیفه از یک وضعیت پزشکی حاد رنج می‌برد و مراقبت‌های روانپزشکی دریافت می‌کند.

این مقام سابق ایرلند گفت درباره دیدار با دختر حاکم دبی با میچل باچله، رئیس کنونی حقوق بشر سازمان ملل و کن روث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر صحبت کرده است و احتمالا ماه مارس دوباره سفری به دبی خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.