صفحه اصلی / استان ها / سمنان / دست‌افزارهای ۶۰ هزار ساله پارینه‌سنگی در حاشیه همایش ملی قومس‌شناسی در سمنان

دست‌افزارهای ۶۰ هزار ساله پارینه‌سنگی در حاشیه همایش ملی قومس‌شناسی در سمنان

چهارمین همایش ملی قومس‌شناسی با حضور جمعی از صاحب‌نظران، اهل قلم، فعالان فرهنگی و صاحبان بیش از 50 مقاله پذیرفته شده همایش در سمنان در حال برگزاری است.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام «علی‌اصغر فضیلت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این همایش ملی اظهار کرد: این همایش با هدف تقویت هویت استانی، افزایش وفاق اجتماعی در استان و افزایش نشاط علمی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی شناسایی و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی، معرفی آثار چاپ شده، به‌کارگیری نتایج همایش در برنامه‌ریزی‌های استانی، چاپ و عرضه آثار در زمینه‌های مختلف را از اهداف کلی این همایش برشمرد و گفت: این همایش یک‌روزه در سمنان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ادبیات و گویش‌ها، تاریخ و جغرافیا، طبیعت و گردشگری، هنر و معماری، مفاخر و مشاهیر و مشاغل و حرف را از محورهای این همایش برشمرد و افزود: همزمان با این همایش برنامه‌های جنبی متعددی نیز برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان سمنان گفت: نمایشگاه پژوهش‌های مکتوب و سنگ‌افزارها و دست‌ساخته‌های حاصل از کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه تاریخی میرک سمنان نیز همزمان با این همایش در سمنان گشایش یافت.

فضیلت گفت: همزمان باچهارمین همایش ملی قومس‌شناسی نمایشگاهی از دست ساخته‌های کاوش محوطه باستانی میرک و دلازیان سمنان در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان گشایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان سمنان از همکاری اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری استان سمنان در برپایی این نمایشگاه خبر داد و افزود: در این نمایشگاه ٩٠ قطعه آثار سنگی مربوط به ۶٠هزار سال پیش و پژوهش‌های مکتوب مربوط به این دست ساخته‌ها به معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

یکی از بزرگترین مراکز عصر پارینه سنگی و مناطق شناسایی شده آن دوره در ایران و جهان است.
وجود ابزارهای سنگی متعدد از ویژگی‌های این محوطه باستانی است. این ابزارآلات مربوط به گونه‌ای انسانی به‌نام انسان ناندرتال است که شناخته‌شده‌ترین انسان پیش از انسان هوشمند و نیکان ماست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.