صفحه اصلی / استان ها / زنجان / افزایش ۱۱ درصدی صادرات فرش دستباف زنجان
افزایش ۱۱ درصدی صادرات فرش دستباف زنجان

در سال‌جاری محقق شد؛

افزایش ۱۱ درصدی صادرات فرش دستباف زنجان

‌مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال صادرات فرش دستباف زنجان 11 درصد رشد داشته است.

فرش

‌سیدمحسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: صادرات فرش زنجان به ارزش ۹میلیون و ۸۵۵دلار از ابتدای سال تاکنون انجام شده و بر اساس برآوردهای انجام‌ شده، در آینده با کاهش صادرات فرش مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به وضعیت تولید فرش در استان زنجان، افزود: در حال حاضر روند صادرات فرش دستباف در استان زنجان صعودی بوده و میزان صادرات فرش در مدت مشابه سال گذشته ۸ میلیون و ۷۷۲ هزار دلار بوده است.

این مسئول با اشاره به افزایش صادرات فرش در استان، ادامه داد: میزان افزایش صادرات فرش دستباف از مبدا تولید در استان زنجان امسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

جعفری با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود در آینده با کاهش صادرات فرش در استان مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: یکی از دلایلی که منجر به کاهش صادرات فرش می‌شود، پیمان‌سپاری ارزی بوده و تولیدکنندگان با مشکلات دیگری از جمله مواد اولیه نیز مواجه هستند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: محدودیت پیمان‌سپاری ارزی در روند صادرات فرش مشکل ایجاد می‌کند، چون امکان فروش فرش در شش ماه وجود ندارد که مدت پیمان‌سپاری نیز محدود به شش ماه است و اگر پیشنهادی که به دولت در خصوص افزایش پیمان‌سپاری ارزی داده شده محقق شود یک مقدار در روند صادرات فرش تاثیرگذار خواهد بود. از طرفی تحریم‌ها نیز بر صادرات فرش تاثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.