صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / احوال کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در ۹ ماهه امسال

احوال کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در ۹ ماهه امسال

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازدواج در استان طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل6 درصد کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز سید محمد علی تقوی پنجشنبه، ششم دی ماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۵۳۱۶ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶ درصدی داشت و بر این اساس در هر شبانه روز ۱۹ واقعه ازدواج را در استان اتفاق افتاد .

وضعیت نگران کننده کاهش ازدواج

وی اظهارکرد: در حالی که در سالهای ۹۴ و ۹۵ با افزایش ازدواج در استان مواجه بوده ایم اما در سال ۹۶ و ۹ ماهه سال ۹۷ با کاهش ازدواج مواجه شده ایم که این وضعیت نگران کننده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج استان برای زوج ۳۰ سال و برای زوجه ۲۵ سال بوده است. به ازای ثبت هر ۵ فقره ازدواج یک فقره طلاق در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.

تقوی با بیان اینکه بر اساس آمار ۹ماهه میانگین سن طلاق در آقایان ۳۷ و برای خانم ها ۳۱ است، تصریح کرد: میانگین سن ازدواج نیز برای زوج ۳۰ و زوجه ۲۵ به ثبت رسید .

تقوی با تاکید بر اینکه در ۹ ماهه اول امسال ۱۰ هزار و ۹۵۴ ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵.۵ درصدی داشت .

وی ادامه داد: در هر شبانه روز ۹ ماهه سالجاری ۴۰ واقعه ولادت در این استان به ثبت می رسد و از این تعداد ۵۱ درصد پسر و ۴۱ درصد دختر هستند.

ثبت ۳۶۷ واقعه چندقلوزایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی ۹ ماهه امسال ۳۶۷ واقعه چندقلوزایی در استان داشته ایم که از این تعداد ۱۷۶ مورد دوقلوزایی و ۵ مورد سه قلو زایی بوده است.

تقوی با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال در هر شبانه روز ۷ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است، بیان کرد: طی همین مدت ۲۰۱۷ فوت داشتیم که این تعداد نسبت به مدت مسابه سال قبل  ۱.۵درصد افزایش یافته و ۶۰ درصد فوتی ها مربوط به آقایان و ۴۰ درصد خانم هاست .

۷۵ مورد فوت کمتر از یک سال در کهگیلویه و بویراحمد

وی اظهارکرد: طی ۹ ماهه امسال به ازای فوت هر ۱۰۰ زن در استان ۱۴۷ مرد فوت کرده اند و عمده فوتی ها بین ۱۵ تا ۵۰ سال سن داشتند. در این مدت ۷۵ مورد کمتر از یک سال فوتی در استان داشته ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میانگین سنی فوت شدگان در استان، گفت: میانگین سن فوت شدگان با جنسیت مرد در کشور ۶۳ و در استان ۵۹ سال است . همچنین میانگین سنی فوت شدگان زنان در استان ۷۲ سال در حالی که در کشور ۷۴ سال است .

بالا بودن سن باروری از میانگین کشور

تقوی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال میانگین سن در زمان ولادت فرزند برای پدر ۳۳.۷ و برای مادر ۲۹٫۶ بوده است که نشان دهنده اینست که سن باروری در استان بالاتر از میانگین کشور است.

وی از ثبت یک میلیون و ۱۵۰ هزار سند ولادت و فوت در استان خبر داد و افزود: ‌همه این اسناد به شکل آرشیو الکترونیکی تبدیل شده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کلیه اطلاعات اسناد به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور منتقل شده است، تصریح کرد: امکان استعلام هویتی توسط دستگاه های مختلف بر اساس داده های این پایگاه عملیاتی شده است .

تقوی با اشاره به حرکت سمت ثبت احوال به سمت مدرن و الکترونیکی در استان، بیان کرد: طی ۱۰سال تمام افراد بالای ۱۵سال صاحب کارت ملی شدند و بعد از آن نیز از سال ۹۲ پوشش هوشمند سازی کارت ملی عملیاتی شد که از جمعیت ۵۰۶ هزار نفری قابلیت پوشش، ۴۲۰ هزار نفر صاحب کارت هوشمند ملی شدند .

۱۰۰هزار کهگیلویه و بویراحمدی هنوز کارت هوشمند ملی ندارند

وی از هوشمندسازی کارت های ملی ۱۰۰ هزار نفر باقیمانده بالای ۱۵ ‌سال در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: آمادگی کامل برای به ظرفیت ۱۰۰ درصدی رساندن پوشش جامعه هدف کارت هوشمند ملی تا پایان سال در ثبت احوال وجود دارد .

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طی ۹ ماهه سال جاری ثبت نام ۵۲ هزار و ۱۵۲ کارت هوشمند ملی در استان عملیاتی شد . افراد باقیمانده باید تا پایان سال به مراکز مورد نظر مراجعه کنند .

تقوی با بیان اینکه رسیدن به این اهداف توسعه زیرساختی را طلب می کرد، گفت: پهنای باند ادارات ثبت احوال استان ارتقا یافته و برای پایداری شبکه نیز پوشش فیبر نوری در چند اداره عملیاتی و تا پایان سال نیز تمام ادارات در حوزه فیبر نوری مجهز خواهند شد .

وی با اشاره به تعویض شناسنامه ها به شکل مکانیزه، افزود: ۸۴ هزار و ۳۸۵ شناسنامه تا سال ۹۲ ‌مکانیزه شده که با هدفگذاری انجام شده، از سال ۹۲ تاکنون ۲۳۶ هزار و ۵۱۹ شناسنامه مکانیزه شده است .

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ۷۲ درصد شناسنامه های تعویضی مربوط به دولت فعلی است . همچنین آمادگی کامل برای مکانیزه سازی شناسنامه های باقیمانده وجود دارد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.