صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پیش‌بینی سقف ۴۰ هزار میلیارد تومانی متغیر برای بودجه سال ۹۸
پیش‌بینی سقف ۴۰ هزار میلیارد تومانی متغیر برای بودجه سال ۹۸

تابش بیان کرد

پیش‌بینی سقف ۴۰ هزار میلیارد تومانی متغیر برای بودجه سال ۹۸

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که «رقم کلی بودجه تقدیمی دولت هزار و ۷۰۳ هزار میلیارد تومان است»، گفت که در صورت افزایش درآمدهای دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان به سقف بودجه اضافه می‌شود.

محمدرضا تابش

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ لایحه بودجه سال ۹۸ با توجه به واقعیاتی که با آن مواجه هستیم و موضوع تحریم‌ها تنظیم شده تا بتوانیم برای دو سال توان مقابله با تحریم‌ها را داشته باشیم. رقم کلی بودجه تقدیمی هزار و ۷۰۳ هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی ۴۷۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه «سقف بودجه سال ۹۸ دو سطحی دیده شده است» اظهار کرد:‌ اگر درآمدهای ارزی و سایر منابع درآمدی دولت افزایش یابد ۴۰ هزار میلیارد تومان به سقف بودجه اضافه می‌شود که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن صرف تقویت بنیه‌ دفاعی و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر بر اساس جدولی که با عنوان جدول شماره ۲۱ در بودجه درج شده توزیع می‌شود.

این نماینده مجلس افزایش توان مقابله با تحریم‌ها، حفظ توان معیشتی مردم، و قدرت اقتصادی آنها، حفظ اشتغال موجود و تلاش برای اشتغال جدید را از جمله سمت‌گیری های لایحه بودجه سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: همچنین بودجه عمرانی هم ۶۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در عین حال با توجه به محدودیت‌هایی که هست روند امور عمرانی که می‌تواند تحول زا باشد و  جوابگوی مطالبات و خواستهای مردم باشد در محاق تعطیلی قرار نگیرد و به هر نحوی شده با چنگ و دندان این روند را استمرار دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به مهلت پیش بینی شده در آیین نامه مجلس برای بررسی لایحه بودجه و ارائه پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق تصریح کرد:‌ ان‌شاءالله بتوانیم بودجه‌ای را تصویب کنیم که مولفه‌های مقاومت و مقابله با تحریم‌ها، حفظ توان معیشتی مردم حفظ اشتغال موجود و تلاش برای کمک به تولید و اشتغال جدید را داشته باشد. البته به نظر می‌رسد مجلس خیلی قدرت مانور در بودجه را با توجه به تنگناهایی که کشور با آن مواجه است نخواهد داشت.

تابش ادامه داد: امیدواریم همکاران ما با توجه به واقعیاتی که کشور و دولت با آن مواجه هستند به نحوی عمل کنند که سطح انتظارات و توقعات مردم افزایش پیدا نکند و بودجه شفاف و درست در مقاصدی که به آن اختصاص دادند صرف شود و از موازی کاری و اسراف هم جلوگیری شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان با تاکید بر ضرورت افزایش پایه‌ مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و مقابله با فساد و تبعیض طبق وعده‌های رئیس جمهور یادآور شد: ان‌شاءالله در حین اجرای بودجه این موارد هم عملیاتی شود و دولت بتواند در این موقعیت چالاک‌تر همه ظرفیت‌های خود را در خدمت مردم قرار دهد تا رضایت آنها جلب شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.