صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نخستین جشنواره دانشجویی رویش در دانشگاه یاسوج پایان یافت
نخستین جشنواره دانشجویی رویش در دانشگاه یاسوج پایان یافت

با تجلیل از برترین‌ها

نخستین جشنواره دانشجویی رویش در دانشگاه یاسوج پایان یافت

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: با برگزاری مناقصه جدید سرعت اینترنت دانشگاه بیش از 4 برابر افزایش می‌یابد و از این حیث، تراز دانشگاه بالا خواهد رفت.

نخستین جشنواره دانشجویی رویش

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر احمد عریان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویی رویش در دانشگاه، استفاده مفید دانشجویان از اینترنت را خواستار شد و افزود: امیدوارم این موضوع بتواند منجر به ارایه مقالات علمی و پژوهش‌های با کیفیت گردد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه دانشگاه یاسوج با بنیاد قلم‌چی اظهارکرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با این بنیاد، دانشجویان ممتاز بورسیه شده و ماهیانه مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۰۰ نفر از دانشجویان ممتاز از سوی بنیاد قلم‌چی و دیگر خیرین به مدت ۱۸ ماه بورسیه خواهند شد.

عریان تصریح کرد: همچنین سایتی جهت حمایت مالی از دانشجویان بی بضاعت دانشگاه یاسوج  که می‌خواهند نام آنان فاش نشود از سوی بنیاد قلم‌چی راه‌اندازی شده و به صورت ماهیانه به این دانشجویان کمک مالی می‌شود.

وی با اشاره به جشنواره رویش ادامه داد: شور و نشاط و کارآفرینی و نشان دادن کار جمعی در آثار دانشجویان کانون‌های فرهنگی نمایان بود و می‌توان گفت که این جشنواره استعدادهایی را به منصه ظهور رساند که می‌توانند در آینده به مدیرانی توانمند برای جامعه تبدیل شوند.

رئیس دانشگاه یاسوج خطاب به دانشجویان عنوان کرد: گوهر گم شده کار است که شما در این جشنواره نشان دادید که کار جمعی برایتان امر مقدسی است و حتی از انجام کارهای کوچک نیز ابایی ندارید. شادی و نشاط در دانشگاه با اجرای برنامه‌های شاد دانشجویی پیوند خورده است.

عریان بیان کرد: شادی حلال مورد تایید همگان بوده و با اجرای برنامه‌های پرنشاط امیدواریم شاهد دانشجویان شادتری باشیم. از زحمات همه دست اندرکاران جشنواره رویش تقدیر و تشکر می‌کنم.

جشنواره رویش رستاخیز فرهنگی کانونهاست

دکتر فریبرز نیکدل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج نیز در این آیین گفت: جشنواره رویش را می‌توان رستاخیز فرهنگی در حوزه کانون‌های دانشجویی دانست.

وی افزود: جامعه امروز ما به فارغ التحصیلان متنوع و چند بعدی که دارای شرایط و ویژگی‌های ممتاز و خوب باشند نیاز دارد.

نیکدل اظهارکرد: تربیت فارغ التحصیلان چند بعدی در همین کانون‌ها صورت می‌گیرد که باعث افزایش توانایی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دانشجویان می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج با اشاره به مزیت‌های حضور در کانون‌ها خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کانون‌ها پیشانی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه و دانشجو است فعالیت در این کانون‌ها باعث مسئولیت پذیری، روحیه همکاری و کار جمعی، تمرین مدیریت، بروز توانایی و تخصص دانشجویان می‌شود.

نیکدل به کارآفرین بودن دانشگاه‌های نسل سوم اشاره و تصریح کرد: آموزش و پژوهش به تنهایی کافی نیست و باید کارآفرین هم بود که کانون‌ها به عنوان حلقه‌های واسط بین دانشگاه و جامعه بیرون عمل می‌کنند و می‌توان با تلاش، کارآفرینی را از دل همین کانون‌ها بیرون بیاوریم و به منصه ظهور برسانیم.

کانون‌های متنوع، اهداف فرهنگی وزارت علوم را محقق می‌کند

همچنین سعید عزیزپور، مدیرامور فرهنگی دانشگاه یاسوج در ادامه این آیین گفت: تنوع و تکثر کانون‌های فرهنگی دانشگاه نقش به سزایی در تحقق اهداف فرهنگی وزارت علوم دارد.

وی افزود: نهادینه کردن مدیریت کانون‌ها، شناسایی استعدادهای ناب، تشویق جوانان به کار گروهی از مهمترین اهداف نخستین جشنواره رویش بود.

عزیزپور اظهارکرد: برگزیدگان این جشنواره براساس شاخص‌ها و فرم‌های داوری با رای اساتید و داوران مجرب مشخص شدند و از نظر ما همه ۱۸ کانون حاضر در این جشنواره برتر هستند.

مدیرامور فرهنگی دانشگاه یاسوج اضافه کرد: هفتمین دوره جشنواره دانشجویان رویش در اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.