صفحه اصلی / استان ها / همدان / مطالعه گسل‌های شهری همدان

مطالعه گسل‌های شهری همدان

مدیرکل راه ‎ و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه ساخت‌وسازهای اصولی بهترین راه کاهش بلایای طبیعی است، از مطالعه گسل‌های شهری همدان خبر داد و گفت: اگر ارتقاء کیفیت سازه را رعایت کنیم به سمتی خواهیم رفت که دیگر نگران زلزله نخواهیم شد چرا که زلزله ترسناک نیست بلکه ساخت‌وساز غیراستاندارد ترسناک است.

زلزله

حسن ربانی‌ارشد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پنجم دی‌ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات مخاطرات طبیعی است، اظهار کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان، برنامه‌ای برای مطالعه گسل‌های شهری شهرهای استان، پهنه‌بندی این گسل‌ها و ساخت‌وساز روی آنها آغاز شده که پایلوت آن شهرستان نهاوند است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از ساخت‌وساز ساختمان‌ها در مناطقی که روی گسل قرار دارند، باید با یک برنامه‌ریزی کارآمد انجام شود و تأکید بر مطالعه و شناسایی نقشه گسل‌ها و حرائم شهرستان نهاوند و جلوگیری از ساخت‌وساز در حریم این گسل‌ها از برنامه‌های بسیار مهم آینده استان است.

ربانی‌ارشد با بیان اینکه باید در استان مرکز دفتر ژئوفیزیک منطقه غرب کشور و دفتر مرکز مطالعات و تحقیقات زلزله غرب کشور راه‌اندازی شود، ادامه داد: با توجه به مطرح کردن موضوع کیفیت بتن و جوش مسئولیت این اداره‌کل بیشتر شده بنابراین نسبت به پیگیری جدی مبنی بر نظارت دقیق بر کیفیت بتن و جوش با همکاری نظام مهندسی اقدام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اهمیت توجه به موضوع کیفیت بتن، عنوان کرد: از آنجایی‌که در زلزله کرمانشاه ساختمان‌های بتنی بیشتر آسیب دیدند، باید یک نظارت جدی بر ساختمان‌های بتنی داشته باشیم.

وی در پایان از مهندسان و دستاندرکاران ساخت‌وساز خواست با رعایت استانداردها و مقررات ملی ساختمان به ارتقاء کیفیت سازه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.