صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس سابق موساد: مسکو به ترامپ برای پیروزی در انتخابات کمک کرد
رئیس سابق موساد: مسکو به ترامپ برای پیروزی در انتخابات کمک کرد

رئیس سابق موساد: مسکو به ترامپ برای پیروزی در انتخابات کمک کرد

رئیس سابق موساد مدعی شده، مداخله سایبری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، کمکی برای ترامپ بود تا وی بتواند به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

رئیس سابق موساد

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه هاآرتص به نقل از تامیر پاردو، رئیس سابق آژانس اطلاعات اسرائیل، موساد نوشت، روسیه کاندیدایی را انتخاب کرد که از نظر سیاسی برایش به شدت به صرفه باشد و از ربات‌های آنلاین یا همان “بات‌ها” برای انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا استفاده کرد.

وی ادامه داد: روسیه ده‌ها هزار بات را برای تاثیر گذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به نفع ترامپ استفاده کرد. روس‌ها به نقشه سیاسی در واشنگتن نگاه انداخته و گفتند خوب کدام کاندیدا را دوست داریم بر مسند کاخ سفید بنشیند؟ چه کسی به ما برای دستیابی به اهدافمان کمک می‌کند؟ و ترامپ را انتخاب کردند.

رئیس سابق موساد همچنین گفت که آنها سیستمی از بات‌ها را برای بازه انتخاباتی آمریکا به کار گرفته و او را رئیس جمهور کردند.

پیش از این چندین منبع اطلاعاتی آمریکا نیز مدعی شده‌اند که آژانس‌های جاسوسی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تاثیر گذاشتند.

ادعای این رئیس سابق موساد کمی پس از آن مطرح شد که ترامپ تصمیم خود را برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام کرد؛ تصمیمی که از دیدگاه بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی ضربه بزرگی بر پیکره مواضع منطقه‌ای تل آویو محسوب می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.