صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تعهد خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت ۱۶۰ مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

تعهد خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت ۱۶۰ مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت مدارس زلزله‌زده کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: ۷۸ مدرسه آسیب دیدند ولی خیرین با وجود شوک گرانی مصالح، برای ساخت ۱۶۰ مدرسه تعهد کردند و کار بزرگی بود که انجام دادند.

 هوشنگ بازوند استاندار لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در مراسم تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه که در هتل ارم برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز روز ایمنی در برابر بلایای طبیعی است، به مرور زلزله های بزرگ رخ داده در چندسال اخیر در کشور پرداخت و گفت: آخرین زلزله بزرگ رخ داده مربوط به کرمانشاه بود که در آن ۱۹۳۰ روستا و ۹ شهرستان تخریب شدند و خسارات فراوان بود، اما با هوشمندی که مردم در پس‌لرزه‌ها داشتند تعداد تلفات جانی کاهش یافت.

وی افزود: در کمتر از ۱۳ ساعت عملیات امداد و نجات به‌پایان رسید. باید از حضور ۱۱ هزار نیروی نظامی زبده در روند امداد رسانی قدردانی کنیم. ۲۹ هزار و ۸۰۰ فرد آسیب‌دیده را در این مدت منتقل کردیم و رکورد خوبی بود، سپس اسکان اضطراری انجام شد. دنبال اردوگاه زدن نبودیم، بلکه اسکان موقت را جلوی منزل هر فرد انجام دادیم. اینکه سراغ اردوگاه چندهزار نفری برویم مدنظرمان نبود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در هیچ زلزله رئیس‌جمهور ۳۶ ساعت بعد زلزله به مناطق برای بازدید نرفته بود که بی‌سابقه بود و ۹ وزیر هم در ساعات ابتدایی در منطقه حاضر شدند.

بازوند با بیان اینکه ابلاغ اعتبارات هم بموقع صورت گرفت و کار بازسازی به سرعت شروع شد، گفت: این زلزله با مدنظر قرار دادن سودها و وام‌های بانکی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد بار مالی داشت که ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن بلاعوض بود.

وی افزود: ۱۰۴ هزار واحد مسکونی تخریبی و نیازمند مرمت بودند که تا کنون ساخت ۷۷ هزار واحد به اتمام رسیده است که از این میزان ۲۲ هزار واحد مسکونی، جدید و ۵۵ هزار واحد، تعمیراتی بودند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شکل‌گیری یک انسجام ملی و وحدت‌آفرین در زلزله کرمانشاه و حضور ارزشمند مقام معظم رهبری که تسکینی بر آلام مردم بود گفت: ۶۲ میلیارد تومان به صورت نقدی از سوی مردم کمک شد و ۲۶۵ میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی صورت گرفت. مشارکت مردم یک شاهکار بود.

بازوند از خیرین مدرسه‌ساز نیز قدردانی کرد و گفت: ۷۸ مدرسه آسیب دیدند ولی خیرین با وجود شوک گرانی مصالح برای ساخت ۱۶۰ مدرسه تعهد کردند و کار بزرگی بود که انجام دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.