صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / افزایش سرانه فضای آموزشی کرمانشاه به ۷ متر مربع

افزایش سرانه فضای آموزشی کرمانشاه به ۷ متر مربع

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در مهر امسال ۵۹ مدرسه را در کرمانشاه احدات و تحویل دادیم و از آن زمان تاکنون ۱۷ مدرسه دیگر به فهرست مدارس تحویلی اضافه شده است، گفت: اگر پروژه‌ها کامل شوند، سرانه فضای آموزشی از ۶.۵۸ متر مربع به ۷.۲۱ متر مربع افزایش خواهد یافت.

رخشانی مهر مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرالله رخشانی مهر در مراسم تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه که در هتل ارم برگزار شد به تبیین عملکرد ساخت مدارس زلزله‌زده در کرمانشاه پرداخت و گفت: کشور ما از کشورهای لرزه‌خیز است و آمار قربانیان بالایی داریم.

وی با اشاره به زلزله‌های بزرگ رخ داده در کشور در چند سال گذشته گفت: استاندارد ۲۸۰۰ آئین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله طراحی‌شده و استانداردهای ساختمانی در آن ذکر شده است که مدارس نیز از جمله آنهاست و ضوابطی دارد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه “در زلزله سرپل ذهاب تعدادی مدارس بسیار قدیمی تخریب شدند اما مابقی آسیب جدی ندیدند و ساختمان اصلی مدارس نوساز نیز حفظ شده و تخریب نشدند”، گفت: ساختمان اصلی بخش عمده‌ای از مدارس سرپل‌ذهاب نیز آوار نشدند. در مجموع ۷۱۸ مدرسه داشتیم که ۷۸ مورد آسیب دیدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: قدمت قدیمی‌ترین مدرسه این منطقه به سال ۱۳۵۸و جدیدترین آن به سال ۱۳۸۵ برمی‌گردد و میانگین سنی مدارس مربوط به دهه ۷۰ است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل حفظ و عدم آسیب جدی مدارس در برابر زلزله دستورالعمل اولویت‌بندی مدارس در طرح تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی بود که چهار میلیارد دلار برای آن در سال ۸۵ تخصیص یافت و از این سال به بعد مدارس آسیب‌دیده تخریبی در میان مدارس نوساز نداشتیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ دومین نشست بین‌المللی مدارس ایمن برگزار شد و جایزه «ساساکاوا» به سازمان نوسازی اهدا شد که نشان‌دهنده دانش همکاران ما برای مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس است، اظهار کرد: ۱۱۱ خیر حقوقی و ۴۹ خیر حقیقی مسئولیت ساخت ۱۶۰ مدرسه با ۷۱۰ کلاس درس را برعهده گرفتند. استان‌های معین نیز وارد کار شدند و مسئولیت ساخت مدارس را عهده‌دار شدند.

وی افزود: در مهر ماه امسال ۵۹ مدرسه را تحویل دادیم و از آن زمان تا کنون ۱۷ مدرسه دیگر به فهرست مدارس تحویلی اضافه شده و اگر پروژه‌ها کامل شوند سرانه فضای آموزشی از ۶.۵۸ متر مربع به ۷.۲۱ متر مربع افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.