چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نقشه راه پژوهشی دانشگاه تا سال ۱۴۰۰ مشخص شد

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی

نقشه راه پژوهشی دانشگاه تا سال ۱۴۰۰ مشخص شد

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی از تدوین و مشخص شدن اولویت پژوهشی دانشگاه از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: شناسایی و پاسخگویی به مسائل و نیازهای جامعه بر مبنای پایداری توسعه ملی با رویکرد میان رشته ای از جمله این اولویت اعلام شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حمیدرضا علومی یزدی عصر امروز در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، به نقش دانشگاه علامه طباطبایی در رفع مشکلات اجتماعی و اهمیت پژوهش‌های علوم انسانی اشاره و اظهار کرد: به درخواست دولت پنج خوشه مشورتی در دانشگاه های سطح یک شکل گرفته است که در آن خوشه اقتصاد کلان با دانشگاه تهران، خوشه سرمایه اجتماعی با دانشگاه اصفهان، خوشه مالی، پولی و بانکی همچنین خوشه ارتباط و رسانه با دانشگاه علامه و در نهایت خوشه حقوق و حقوق شهروندی با دانشگاه شهید بهشتی است.

وی با بیان این که در تلاشیم برای اجرایی کردن خوشه های فوق منابع مالی چندانی به دانشگاه ها تحمیل نشود، افزود: در دانشگاه علامه مسئله محوری مدنظر قرار گرفته است و بر این اساس، اولویت پژوهشی دانشگاه طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰، شناسایی و پاسخگویی به مسائل و نیازهای جامعه بر مبنای پایداری توسعه ملی با رویکرد میان رشته ای اعلام شده است.

به گفته علومی یزدی، در این خوشه ها از دانشگاه ها خواسته شده وضعیت خاص جامعه را رصد کنند. به عنوان مثال در خوشه اقتصاد کلان که مدیریت آن با دانشگاه تهران است، استادان اقتصاد دانشگاه های کشور به الگوهایی رسیدند که به صورت شفاهی آن را به معاون اول رئیس جمهور ارائه دادند.

وی تاکید کرد: اگر این الگوها مبنای راهبردی دولت قرار گیرد با پشتوانه علمی دانشگاه توفیق بیشتری در احیای امید اجتماعی که در معرض تزلزل است، ایفا می‌شود.

این استاد دانشگاه درباره ارتباط دانشگاه علامه با فناوری، یادآور شد: وقتی بحث ارتباط دانشگاه با صنعت مطرح می شود، این سوال به ذهن متبادر می شود که ارتباط دانشگاه علامه به عنوان یک دانشگاه مرتبط با علوم انسانی با صنعت، تکنولوژی و فناوری چیست؟

علومی یزدی، گفت: واقعیت این است که ارتباط دانشگاه با صنعت در یک محدوده وسیعتر، ارتباط جامعه با دانشگاه را مطرح می سازد. نقشی که دانشگاه در پیشبرد اهداف اجتماعی دارد نقشی غیرقابل تردید است.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه در پایان گفت:خوشه های پنجگانه ذکر شده روز گذشته یکی از جلسات خود را با معاون اول رئیس جمهور برگزار کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.