صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / موسویان: پوتین درسال ۲۰۱۸ از سایر رهبران قدرت‌های جهانی موفق‌تر عمل کرد
موسویان: پوتین درسال ۲۰۱۸ از سایر رهبران قدرت‌های جهانی موفق‌تر عمل کرد

/خبرسازترین شخصیت سال 2018/

موسویان: پوتین درسال ۲۰۱۸ از سایر رهبران قدرت‌های جهانی موفق‌تر عمل کرد

یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: پوتین توانسته است در سال گذشته میلادی منافع ملی روسیه را در شرق، غرب و خاورمیانه به خوبی و در سطحی عالی پیش ببرد.

پوتین

سید حسین موسویان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که از نظر شما مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت سال ۲۰۱۸ کیست؟ گفت: به نظرم پوتین درسال ۲۰۱۸ از سایر رهبران قدرت‌های جهانی موفق‌تر عمل کرد.

وی ادامه داد: پوتین با نفوذ در سیستم داخلی آمریکا، یک بحران سیاسی بزرگ در این کشور شکل داد که بی‌سابقه یا کم سابقه است.

این دیپلمات باسابقه کشورمان تصریح کرد: هم‌چنین توانست ترکیه که پایگاه ناتو در منطقه است را به سمت خود جلب کند و به علاوه اهداف خود در سوریه را با قدرت به پیش برد.

موسویان گفت که یکی از مهم‌ترین اقدامات رییس‌جمهور روسیه کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا و اروپا به حداقلی‌ترین سطح ممکن بود و از فرصت ترامپ برای ایجاد شکاف در اروپا و جبهه ناتو به بهترین شکل استفاده کرد، تا جایی که در قلب اروپا در مراسم عروسی وزیر خارجه اتریش با او رقصید تا جواب رقص شمشیر ترامپ در ریاض را بدهد.

وی ادامه داد: پوتین توانست روابط خود با قدرت‌های بلوک شرق به ویژه چین و هند را گسترش دهد و هم‌زمان روابط با ایران و دشمنان ایران در منطقه مثل عربستان را گسترش داد.

این دیپلمات پیشین کشورمان هم‌چنین تسلط روسیه به طور قدرتمند بر مساله کریمه را از ابعاد دیگر قدرت این کشور در عرصه بین‌الملل عنوان کرد.

موسویان گفت: روسیه، طالبان، دشمن دیرینه خود را به مسکو دعوت کرد تا از فرصت ضعف آمریکا در افغانستان برای بازگشت به کابل استفاده کند، درحالی‌که پاکستان و عربستان هم از تلاش مسکو برای بازگرداندن طالبان به قدرت استقبال کردند و آمریکا هم ناچار به مذاکره با طالبان شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.