صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مذاکرات چین و پاکستان درباره تحولات جدید در افغانستان
مذاکرات چین و پاکستان درباره تحولات جدید در افغانستان

مذاکرات چین و پاکستان درباره تحولات جدید در افغانستان

وزارت خارجه چین اعلام کرد: مقامات ارشد چین و پاکستان درباره تحولات جدید در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

چین پاکستان افغانستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکا اخیرا اعلام کرده‌اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برنامه‌ای را برای کاهش نیروهای آمریکایی از افغانستان صادر کرده است. هنوز کاخ سفید وپنتاگون در این باره اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

در پی اعلام این تصمیم، چین به عنوان متحد نزدیک پاکستان به دنبال تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی با کابل استو در همین راستا یکی از دیپلمات‌های ارشد دولت چین با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در پکن درباره تحولات جدید در وضعیت افغانستان گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه چین هر دو طرف براین باور هستند که مسئله افغانستان از طریق ابزار نظامی قابل حل نیست و ارتقای مصالحه سیاسی تنها راه واقعی برای حل مسئله افغانستان است. در این بیانیه به طور مستقیم به کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان اشاره نشده است. همچنین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی روزانه‌اش به سوالی درباره کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان پاسخ نداد.

چین نگران است که بی‌ثباتی در افغانستان باعث افزایش خشونت در سین‌کیانگ منطقه غربی چین شود که محل زندگی اقلیت مسلمان ایغور و یک چالش امنیتی مهم دولت پکن است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.