صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ساخت صفحه دو تکه چرخدار ریلی جابجاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی
ساخت صفحه دو تکه چرخدار ریلی جابجاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی

ساخت صفحه دو تکه چرخدار ریلی جابجاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی

محققان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد موفق به ساخت و ثبت اختراع دستگاه صفحه دو تکه چرخدار ریلی جابجا کننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی شدند.

صفحه دو تکه چرخدار ریلی جابجا کننده بیمار

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید احسان تهامی، عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره ویژگی‌های این دستگاه گفت: در حال حاضر مشکلی که در رابطه با جابجایی بیماران از تخت‌های بیمارستانی به برانکاردها وجود دارد، استفاده از روش‌های ناکارآمدی نظیر پتو و روتختی و … است که علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای پرسنل بیمارستانی ایجاد می‌کند، مشکلات بعضا زیانباری همچون سقوط بیمار، شکستگی ستون فقرات و … را نیز متوجه بیمار خواهد کرد. 

وی افزود: به همین منظور وسیله‌ای در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به همت و همکاری  دو تن از دانشجویان مهندسی پزشکی این دانشگاه به نام‌های کریم صالحی چلچه و محمدرضا یعقوبی طراحی و ساخته شد.

تهامی در خصوص استفاده از این دستگاه اظهار کرد: با  استفاده از  این دستگاه می‌توان به راحتی و در امنیت کامل بیمار را از یک به تخت دیگر جابجا کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه در این وسیله از دو صفحه و دو ریل تاشونده و چند چرخ استفاده شده است که به لحاظ قیمت، سادگی و سبکی کارآمدتر از سایر نمونه‌های مشابه است، گفت: این وسیله در حال حاضر موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع و تأییدیه اداره گسترش علم و علم‌سنجی نیز شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد مشهد، پیش از این نیز دکتر تهامی با همکاری تیم تحقیقاتی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دستگاه اندازه‌گیری گودی کف پا در ایران و  دستگاه بایوفیدبک اصلاح وزن اندازی روی دو پا را طراحی کرده و ساخته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.