صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / عقد قرارداد ۱۳۷ طرح پژوهشی با ۱۶ دانشگاه کشور/لزوم توجه به اقتصاد فضا
عقد قرارداد ۱۳۷ طرح پژوهشی با ۱۶ دانشگاه کشور/لزوم توجه به اقتصاد فضا

رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد

عقد قرارداد ۱۳۷ طرح پژوهشی با ۱۶ دانشگاه کشور/لزوم توجه به اقتصاد فضا

رئیس سازمان فضایی ایران از عقد قرارداد ۱۳۷ طرح پژوهشی با ۱۶ دانشگاه کشور خبر داد و گفت: علاوه بر آن ۱۹۷ طرح در قالب پایان نامه دانشجویی مشترک در حوزه فضایی با دانشگاه ها منعقد کردیم.

براری

به گزارش کسب و کار نیوز، مرتضی براری در ابتدای پنل « عوامل و الگوهای بهبود مشارکت دانشگاه ها در رفع مشکلات ملی» که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سه دهه گذشته دانشگاه نقش زیادی در اقتدار علمی ایفا کرده‌اند. سه دهه همکاری غرور آفرین با دانشگاه‌ها داشتیم که باعث شد در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه ۱۶ را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تعداد  137 طرح پژوهشی با ۱۶ دانشگاه و سازمان پژوهشی ذیل وزارت علوم قرارداد و ۱۹۷ طرح و پایان‌نامه دانشجویی با دانشگاه‌ها داریم.

به گفته رئیس سازمان فضایی کشور، دهه چهارم عصر تجاری فضا است و امروزه شاهد شکل گیری اقتصاد فضا هستیم که به عنوان اقتصاد نوظهور مطرح می‌شود. متوسط رشد اقتصاد فضا شش و نیم برابر متوسط اقتصاد جهانی بوده است.

براری خاطرنشان کرد: در تلاشیم از ظرفیت دانشگاه‌ها در تثبیت فناوری استفاده کنیم چراکه دانشگاه‌ها در توسعه فناوری ظرفیت خوبی ایجاد کرده‌اند. همچنین قصد داریم دانشگاه‌ها در اقتصاد فضا حضور حداکثری داشته باشند که در این زمینه با یکی از دانشگاه‌ها تحت عنوان زیرشاخه‌های اقتصاد فضا قرارداد منعقد کردیم تا سهم دانشگاه‌ها در این عرصه پر رنگ‌تر شود.

رئیس سازمان فضایی، اظهار کرد: به واسطه رشد اقتصاد، کاربردهای فضا در زندگی و رفاه جامعه نقش موثر و پر رنگی ایفا می‌کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.