صفحه اصلی / استان ها / البرز / ساختمان‌سازهایی که راه قانونی برای تخلف پیدا کرده‌اند
ساختمان‌سازهایی که راه قانونی برای تخلف پیدا کرده‌اند

ساختمان‌سازهایی که راه قانونی برای تخلف پیدا کرده‌اند

فرماندار کرج بر ضرورت اصلاح قانون شهرداری‌ها تاکید کرد.

ساختمان سازی

سیروس شفقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها بازوی توانمند برخورد با متخلفان ساختمان‌سازی به شمار می‌آید.

وی‌ ادامه داد: متاسفانه با وجود گذشت بیش از ۶۰ سال از تصویب این ماده قانونی، امروز می‌بینیم که تخلفات ساختمانی در گوشه و کنار شهر در حال انجام است وکارآیی و بازدارندگی چندانی نداشته است.

وی توضیح داد: بعضاً شاهد نگرش درآمدی در برخی شهرداری‌ها نسبت به این ماده قانونی هستیم که این امر فرایند مقابله با تخلفات ساختمانی را پیچیده‌تر کرده است. برای حل ریشه‌ای مشکل تخلفات ساختمانی باید به مسائل مختلفی توجه داشت که از مهمترین آنها رفع خلأهای قانونی برای برخورد با متخلفین این حوزه است.

وی افزود: قوانین این بخش نیاز به بازنگری، اصلاح و به روزرسانی دارند و تا زمانی‌که این اتفاق نیفتد همچنان شاهد وقوع تخلفات ساختمانی در شهر خواهیم بود.

فرماندار کرج با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در این بخش بیان کرد: آموزش شهروندی نقش بسزایی در کاهش تخلفات ساختمانی دارد چون تا زمانی که مردم در اجرای طرحی یاری نکنند، موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت رویه آرای اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ توضیح داد: شعب کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ باید با وحدت رویه از طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌ها جلوگیری کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.