صفحه اصلی / سرخط خبرها / بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا
بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا

بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا

اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا حضور يافته و ضمن گفتگو با مديران اين مركز، از دستاوردها و پروژه هاي در حال اجراي اين واحد تحقيقاتي بازديد كردند.

در این بازدید مرتضی محمدی قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور تامین و خرید، ضمن بیان مشکلات و معضلات پیش روی صنعت خودروسازی بالاخص گروه سایپا در این برهه گفت: افزایش نرخ ارز، مواد اولیه، هزینه های سربار، عدم همکاری بانک های خارجی و داخلی و سایر موارد از این دست، عوامل تاثیر گذار بر عملکرد سایپا بوده است و چنانچه حمایتی در راستای اصلاح قیمت خودرو صورت نگیرد بی شک خودروسازان با هزاران میلیارد تومان زیان روبرو خواهند شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپانیوز، قائم مقام مدیرعامل سایپا تولید خودرو با شرایط فعلی را زیان ده عنوان کرد و افزود: حاشیه ۱۲ الی ۱۳ میلیون تومانی قیمت خودروها در بازار سهم واسطه ها و دلالان است و مردم عادی صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی اقدام به خرید می کنند و خودروسازان نیز برای جلوگیری از زیان باید نرخ محصولات خود را به حاشیه بازار نزدیک کنند.

وی افزود: خودروسازی ویترین صنعت به حساب می آید و بخش عمده ای از مردم از طریق این صنعت ارتزاق می کنند و افزایش قیمت نیز در این بخش امری اجتناب ناپذیر است، بر همین اساس برای تامین نقدینگی و جبران مشکلات پیش رو برنامه های مختلفی در دستور کار داریم.

محمدی ضمن درخواست از مجلس در راستای حمایت همه جانبه از صنعت خودرو گفت: جهت توسعه محصول و تولید پلتفرم های جدید نیاز به حمایت داریم و امیدواریم صندوق توسعه ملی در این خصوص سرمایه گذاری کند تا بتوانیم پروژه های خود را راه اندازی کنیم.

در این بازدید همچنین مهدی پازوکی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا ضمن ارائه گزارشی نقشه راه آینده طراحی و تولید محصول در گروه سایپا را تشریح کرد.

گفتنی است اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بازدید از مرکز تحقیقات سایپا ضمن تاکید بر لزوم حمایت مجلس از شرایط فعلی خودروسازان، آمادگی خود را جهت بررسی هر چه بیشتر مشکلات و طرح آن در صحن مجلس ابراز داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.