صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اعطای فرصت‌مطالعاتی به اساتید جوان/حمایت از رساله‌های دکتری با موضوع صنایع دفاعی

رئیس مرکز تحقیقات صنایع دفاعی کشور خبر داد

اعطای فرصت‌مطالعاتی به اساتید جوان/حمایت از رساله‌های دکتری با موضوع صنایع دفاعی

رئیس مرکز تحقیقات صنایع دفاعی کشور از اعطای فرصت‌های مطالعاتی به اساتید جوان دانشگاه‌ها در عرصه صنایع دفاعی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه به ۳۰ استاد جوان این فرصت مطالعاتی اعطا می‌شود که تا کنون شش نفر آن نهایی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر امیری در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور که امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید راه‌های ارتباط سنتی بین دانشگاه و صنعت حذف شود، گفت: اگرچه تحولات خوب و مثبتی بین مراکز صنعتی به خصوص وزارت دفاع با دانشگاه‌های کشور که اغلب آنها دانشگاه‌های بزرگ هستند صورت گرفته است و قراردادهای پژوهشی خوبی در این زمینه تدوین شده اما به طور کلی برای تقویت هر چه بهتر این ارتباط باید روش‌های سنتی از بین رود و تحولی در نوع ارتباطات دانشگاه‌ها و صنایع شکل بگیرد.

وی در ادامه از حمایت ۱۴۰۰ دانشجوی دوره دکتری توسط وزارت دفاع خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ای که در دست داریم از ۱۴۰۰ دانشجوی دوره دکتری که رساله‌های آنها در راستای اهداف دفاعی کشور تعریف شده باشد تا سقف پنج میلیون تومان حمایت می‌کنیم. اگرچه تلاش ما این است که میزان حمایت‌های خود را افزایش بدهیم اما در شرایط فعلی همین آمار اعلام شده است.

رئیس مرکز تحقیقات صنایع دفاعی کشور خاطرنشان کرد: تا کنون هفت میلیارد تومان هزینه برای حمایت از رساله‌های دانشجویانی که در راستای اهداف دفاعی نوشته شده بودند پرداخت شده است. ضمن اینکه ۲۵۰۰ طرح پژوهشی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان نیز در دست داشتیم و ۴۰ نفر نیز تا کنون به عنوان دستیار پژوهشی در آزمایشگاه‌هایی که در اختیار داریم جذب کرده‌ایم. اگرچه قرار است این آمار به ۶۰۰ دستیار پژوهشی افزایش یابد.

امیری همچنین یادآور شد: وزارت دفاع برنامه‌ای در دست دارد که بر اساس آن فرصت‌های مطالعاتی به اساتید جوان در صنایع دفاعی کشور داده شود. قول ما اعطای فرصت مطالعاتی به ۳۰ استاد بود که تا کنون شش نفر آن نهایی شده است.

رئیس مرکز تحقیقات صنایع دفاعی کشور همچنین از ورود و حمایت این وزارتخانه در بخش کارورزی دانشجویان نیز خبر داد و گفت:‌ بر اساس این برنامه دانشجویانی که اسامی آنها قبل از اردیبهشت ماه سال آینده به این وزارتخانه ارسال شود از سال آینده می‌توانند آموزش‌هایی را ابتدا در دانشگاه مالک اشتر برای کارورزی دریافت کرده و بعد از دریافت این آموزش‌ها به صنایع وابسته فرستاده شوند.

به گفته وی ما در حال حاضر به تهیه و جمع‌آوری ۷۰۰ هزار فناوری در کشور در قالب اطلس فناوری پرداختیم و هر سه ماه یکبار این فناوری‌ها را در اختیار صنایع قرار می‌دهیم که البته این امر از سوی صنایع با استقبال مواجه می‌شود و صنایع بر اساس آن مطلع می‌شود که در چه دانشگاه یا چه مرکزی کدام فناوری تولید می‌شود. پیش بینی ما این است که تعداد این فناوری‌ها به بیش از ۷۰۰ هزار فناوری افزایش یابد.

رئیس مرکز تحقیقات صنایع دفاعی کشور در پایان از در اختیار قرار دادن سوله‌های صنایع دفاعی به شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها به منظور انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و فناوری خبر داد و گفت: این شرکت‌ها در دل وزارت دفاع قرار می‌گیرند و از حمایت‌های حداقلی بهره مند می‌شوند. به طوریکه این شرکت‌ها علاوه بر فعالیت‌های خود می‌توانند فعالیت‌های مورد نظر وزارت دفاع را نیز انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.