صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / وعده جمع‌آوری تمامی معتادان متجاهر کشور تا پایان امسال
وعده جمع‌آوری تمامی معتادان متجاهر کشور تا پایان امسال

وعده جمع‌آوری تمامی معتادان متجاهر کشور تا پایان امسال

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر وعده داد که معتادان متجاهر و خیابانی را تا پایان امسال از سراسر کشور جمع‌آوری و ساماندهی کند.

سردار مومنی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر اسکندر مومنی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور اظهار کرد:‌ ما در کشوری هستیم که در همسایگی ما کشور افغانستان قرار دارد. در این کشور طی ۲۰ سال گذشته تولید مواد مخدر افزایش ۵۰ برابری داشته است به طوریکه طبق آمارها در ۲۰ سال گذشته سالانه بیش از ۲۰۰ تن مواد مخدر در این کشور تولید می‌شده اما با اشغال این کشور از سوی برخی از کشورها که در راس آن آمریکا قرار دارد میزان تولید مواد مخدر در افغانستان به بیش از ۱۰ هزار تن رسیده است.

مومنی با بیان اینکه ۷۰ درصد زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند گفت: همچنین برابر آمارها ۵۵ درصد طلاق‌ها نیز مرتبط با مواد مخدر است و بسیاری دیگر از جرایم نیز با مواد مخدر در ارتباط است.

وی با اشاره به اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر اولویت‌های بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدتی را در نظر دارد. یکی از اولویت‌های ما جمع‌آوری، ساماندهی و بازپروری معتادان متجاهر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر در تهران هستند که امیدوارم بتوانیم تا پایان امسال تمامی معتادان متجاهر را ساماندهی کنیم.

مومنی با طرح این وعده که تمامی معتادان متجاهر در سراسر کشور تا پایان امسال و در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی جمع‌آوری و ساماندهی خواهند شد، خاطرنشان کرد: مطالبه ما از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز این است که حتما در حوزه وظایف و اختیارات خود با این پدیده برخورد لازم را داشته باشند.

مومنی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی نیز تا کنون انجام شده است، اظهار کرد: اما تا زمانی که مردم در بیرون از خانه‌های خود با افراد معتاد و خرده فروش خیابانی روبرو می‌شوند اقدامات انجام شده برایشان باورپذیر نخواهد بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: در همین راستا نیز تا پایان امسال در امر مقابله، درمان و ساماندهی معتادان متجاهر و خیابانی در سراسر کشور اقدام خواهیم کرد و امیدواریم که این امر تا پایان امسال محقق شود.

وی همچنین درباره تفاهم امضاء شده با سازمان زندان‌ها نیز گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ظرفیت اردوگاه فشافویه بیش از ۳۰۰۰ نفر افزایش یافته و از ۱۷۰۰ به ۵۰۰۰ نفر رسید که این امر از امروز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.