چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / آقایان بیشتر از بانوان، تصمیم‌گیرنده هستند

آقایان بیشتر از بانوان، تصمیم‌گیرنده هستند

نماینده حزب جمعیت زنان مسلمان در استان زنجان گفت: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند اما آقایان تصمیم‌گیرنده هستند.

زنان

 

به گزارش کسب و کار نیوز، معصومه رمضانی در نشست هم‌اندیشی با احزاب و فعالان سیاسی استان زنجان، اظهار کرد: توسعه پایدار و توانمندسازی جامعه به مشارکت تک‌تک افراد بستگی دارد. وقتی نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، انتظار مشارکت بیشتری از بانوان می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در کشور تاکنون فقط آقایان تصمیم‌گیرنده بودند، تصریح کرد: باید به خانم‌ها بیشتر ارج بنهند تا بانوان بتوانند ایده‌ها و عقیده‌های خود را در جامعه مطرح کنند.

معصومی با اشاره به اینکه شایسته‌سالاری را قبول داریم، خاطرنشان کرد: خانم‌ها برای مشارکت در احزاب ترس دارند. آن‌ها می‌ترسند که از خانواده طرد شوند یا موقعیت کاری خود را از دست بدهند.

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به تهیه و تصویب سند راهبردی استان در شش محور اشاره کرد و گفت: محور عمومی، حکمرانی مدیریت و سیاست، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، زیرساخت‌های تولید، فناوری و علوم از محورهای این سند است.

اکبر عباسی با اشاره به اینکه سند توسعه استان در ۱۴۰۰ صفحه تدوین شده است، یادآور شد: مردم مهم‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی هستند. پیروزی نظام در ایام انقلاب و دفاع‌مقدس و سایر برهه‌ها مرهون توجه و اتکا به دو اصل شامل مردم‌باوری و ایمان به خدا و سنت‌های ناب اسلامی که امام خمینی (ره) آنها را تبیین کرده، بوده است.

وی، چالش‌های کشور را در عدم توجه به این دو اصل دانست و گفت: امروز می‌بینیم که دشمن مردم را هدف قرار داده و علیه مردم اقدام و تحریم می‌کند تا بال مردم‌باوری و مردم‌محوری را شکسته و مردم را از انقلاب جدا کند.

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان زنجان، به حفظ وحدت در حول محور انقلاب تاکید کرد و افزود: دشمن در پی اعتمادزدایی از مردم و مسئولان است تا شکاف بین این دو ایجاد کند و به اهداف خود دست یابد.

عباسی با اشاره به اینکه امروز فشار اقتصادی روی دوش قشر ضعیف جامعه است، خاطرنشان کرد: دولت باید همه تلاش خود را برای ایجاد رفاه همگانی به‌کار گیرد و نسبت به تزریق ملزومات معیشت برای افراد ضعیف جامعه به شکل اورژانسی اقدام کند.

وی ادامه داد: در تمامی دولت‌ها بعد از انقلاب، نیروی انسانی توانمند با چالش‌هایی از جمله رفتارهای قبیله‌ای و جناحی روبه‌رو بوده که ضربه مهلکی به کشور وارد کرده است، اما باید از نخبگان در سطوح مختلف استفاده و شایسته‌سالاری را ملاک عمل قرار داد.

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان زنجان افزود: احزاب می‌توانند نماد جامعه و حلقه واسط مردم و مسئولان باشند و اگر به وظیفه اصلی خود عمل کنند، قادر خواهند بود ریشه‌های ناکارآمدی را از بین ببرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.