صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / مرمت و بازسازی ۳۲ قنات در سراوان
مرمت و بازسازی ۳۲ قنات در سراوان

مرمت و بازسازی ۳۲ قنات در سراوان

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: 32 قنات سراوان با تخصیص 28 میلیارد و 640 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در سال گذشته مرمت و بازسازی شد.

قنات

‌به گزارش کسب و کار نیوز-‌ شیرزاد کمالی با اشاره به اجرای طرح های کشاورزی در بخش جالق و منطقه مک سوخته از دشت چگرد،۶۰ هکتار نخیلات کشت بافتی و ارقام تجاری رنگنو، پیارم و ربی و ۱۲هکتار گلخانه های منطقه افزود: قابلیت خوب و فراوانی منبع آبی پایدار دشت چگرد فرصت خوبی برای احداث گلخانه و کاشت ارقام تجاری و پر محصول خرماست.

افزود: انتظار می رود برای رفع مشکلاتی نظیر احداث جاده دسترسی به طول ١٠ کیلومتر، ایجاد ۸٫۸ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط و برقراری دکل مخابراتی به دلیل راه اندازی اولین شبکه آبیاری تحت فشار هوشمند در این شهرستان اقدام شود.

وی همچنین به توسعه کشت های گلخانه ای این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: کشت گلخانه ای عبور از کشاورزی سنتی به علمی است که صرفه جویی، اشتغالزایی، استفاده از حداقل زمین برای تولید، افزایش کارایی مصرف آب، افزایش تولید برنامه ریزی شده، قابلیت کنترل محصول و آفات، تولید و تنوع به صورت خارج از فصل، تنظیم برنامه کشت مطابق نیاز بازار از جمله مهمترین مزایای آن محسوب می شود‌.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی عمده محصولات تولیدی گلخانه های این شهرستان هستند‌.

کمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه سراوان یکی از مناطق بحرانی آب از سوی امور منابع آب سیستان و بلوچستان معرفی شده است کشت گلخانه ای و اصلاح الگوی کشت می تواند نجات دهنده بخش کشاورزی این شهرستان باشد.

وی همچنین از راه‌اندازی اولین جایگاه شتر شیری شهرستان در بخش مرکزی روستای سررینک با تأمین ۱۹ نفر شتر داد و گفت: باهدف توسعه پرورش شتر  شیری در سراوان این طرح الگویی با مشارکت بخش‌خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است‌.

کمالی افزود: شیر استحصالی از این شترها داخل شهرستان به مصرف می‌رسد. در برنامه توسعه این مراکز به‌زودی جایگاه مجهز با امکانات روز راه‌اندازی خواهد شد‌.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای ۳۱۰۰ نفر شتر است که عمده شتر پرواری هستند‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.